شناسهٔ خبر: 36518781 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آغاز به کار جشنواره قرآنی «طهورا» در دانشگاه شیراز

افتتاحیه پنجمین جشنواره قرآنی «طهورا» با حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه شیراز در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، افتتاحیه پنجمین جشنواره قرآنی «طهورا» با حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه شیراز در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.

تلاوت قرآن توسط حسام قانعی، قاری برجسته استان فارس، مولودی خوانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اجرای موسیقی و برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

این برنامه قرآنی، به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز و کانون قرآن و عترت دانشگاه اجرا شد و در حاشیه آن، نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط اساتید برجسته استان فارس شامل ۲۴ اثر در تالار حکمت برپا شد.

علی حفیظی، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: این جشنواره تنها جشنواره دانشگاهی قرآنی کشور است که برای سه نوع مخاطب اساتید، دانشجو و کارکنان برگزار می‌شود.

حفیظی با یادآوری اینکه این جشنواره از سال ۹۴ آغاز به کار کرده است، افزود: هر سال محوریت این جشنواره توسط شورای سیاستگذاری آن تعیین می‌شود که در سال جاری محوریت جشنواره سوره مبارکه شورا انتخاب شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد روحیه نشاط و پویایی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن و ارتقای سطح معنویت در دانشگاه شیراز عنوان کرد.

وی گفت: در راستای برگزاری این جشنواره در طول سال تحصیلی یکسری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متناسب با محور‌ها و بخش‌های جشنواره برگزار می‌شود.

حفیظی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های شفاهی شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ سوره شوری، ادبی شامل شعر و داستان، پژوهشی شامل مقاله و پایان نامه، مجازی شامل طرح مسابقات هفتگی قرآن بر اساس تدبر در سوره شوری به صورت مجازی، بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، گرافیک، پوستر، تایپوگرافی، بخش نشریات، کتابخوانی، برگزاری کارگاه‌های قرائت تحقیق و ترتیل، شعر، داستان، تفسیر، مقاله نویسی، نقاشی، تذهیب و گرافیک و نشست‌های قرآنی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز همچنین محور‌های جشنواره بر اساس آیات نورانی سوره شوری را برشمرد و گفت: این محور‌ها شامل توسعه و تنگی رزق به دست خداست (آیات ۱۹ و ۱۲)، مشورت اساس کار مومن (آیه ۳۸)، محبت اهل بیت (ع) اجر رسالت پیامبر (ص) (آیه ۲۳)، باران، رحمتی پس از ناامیدی (آیه ۲۹)، برتری بخشش بر انتقام (آیه ۴۳) و پاداش و کیفر آیینه اعمال انسان (آیه ۲۲) هستند.

نظر شما