شناسهٔ خبر: 36518746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسیج دانشگاه تهران:

دولتمردان جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را در اولویت قرار دهند

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد که دولتمردان باید ضمن حفظ امنیت، توجه ویژه به جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را در راس اقدامات فوری خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی برخی اعتراضات و ناآرامی‌ها پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

این تشکل در بیانیه خود آورده است: اکنون روزهایی را پشت سر می‌گذاریم که با توجه به شرایط سخت و جنگیِ اقتصادی و مضیقه مالی شدید کشور، دولت و خصوصاً شخص رئیس‌جمهور صاحب اختیاراتی است که پس از عزل بنی‌صدر در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است. اگرچه چنین اختیاراتی می‌تواند اقتضای شرایط خاص کشور باشد اما پرواضح است که این وضعیت نتیجه عملکرد سال‌های گذشته همین دولت و عدم توجه به توسعه زیرساختی و اقتصاد درون‌زاست، لذا انتظار از دولتمردان آن است در این شرایط، متناسب با اختیاراتِ وسیعِ داده شده، به افکار عمومی پاسخگو باشند. امری که نحوه اعلام افزایش قیمت بنزین و همچنین حضور اخیر مضحک رئیس‌جمهور در دانشگاه آن را عمیقاً نفی کرده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرده است، طرح‌های دوفوریتی و سه‌فوریتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مجلس و استعفاهای برخی نمایندگان را مقدمه‌ یک کمپین انتخاباتی خوانده و افزوده است: سال‌هاست مسئله اعتراض در کشور به یک امر بغرنج بدل گشته است؛ این‌که هرگونه اعتراضی به سرعت رادیکال شده و در تقابل با اصل نظام قرار می‌گیرد، نتیجه کم‌کاری قوه قضائیه و وزارت کشور در بسط و حراست از آزادی‌های عمومی و فراهم کردن فرصت اعتراض‌های مشروع و قانونی است. چنین وضعیتی در عمل نه تنها فرصت بدل شدن بسیاری از اعتراضات به اصلاحات درونی و افزایش کارآمدی نظام را از بین می‌برد بلکه ظرفیتی عظیم برای موج‌سواری معاندان و آشوب‌گران فراهم خواهد ساخت. تا وقتی با همکاری نهادهای ذی ربط مردم راهی مشروع و مسالمت آمیز برای بیان مطالبات خود نیابند، نمی‌توان خط آشوبگران را از خط معترضان دردمندِ واقعی جدا کرد.خواه اعتراض به عملکرد مؤسسات کلاهبردار اعتباری باشد، خواه گران شدن بنزین.

این تشکل در بیانیه خود در پی پیامدهای سهمیه‌بندی بنزین توسط دولت تصریح کرده است: دانشگاه روز گذشته التهاباتی را تجربه کرد که همانند بسیاری از مواقع گذشته، حاکی از سواری عده‌ای محدود برای بهانه کردن بنزین و نشانه‌گرفتن اصل نظام بود. در این فقره موضع رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران همانند گذشته محکوم کردن این جنس اعتراضات و مطالبه جدی از دانشگاه و همه تشکل‌ها برای فراهم کردن فرصت‌ گفتگوهای جدی درباره مسائل اصلی کشور است. اگرچه با توجه به فضای عمیقاً بسته فعلی کشور، و عملکرد سال‌های گذشته صاحب‌منصبان دولتی و مجلسی و خصوصاً مدیریت سابق قوه قضائیه، چنین رخدادی سرد و مه‌آلود به نظر می‌رسد؛ اما وظیفه دانشگاه تهران به عنوان مدعی نماد آموزش عالی کشور، باز کردن این مسیر و ارائه الگویی برای حل مسئله است. 

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درپایان تاکید کرده است که دولتمردان باید بنا بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری، ضمن حفظ امنیت، توجه ویژه به وضعیت معیشتی مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و عدم فشار به اقشار کم‌درآمد را در راس اقدامات فوری خود قرار دهند./

نظر شما