شناسهٔ خبر: 36518334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی شروع به کار کرد

سی‌و یکمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی از امروز (۲۷آبان تا ۳۰آبان) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاح سی‌و یکمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی برگزار شد و احمدرجب‌پور دبیر جشنواره در این مراسم گفت:جشنواره سی‌ویکم از فردا کار خودرا آغاز خواهد کرد و مسئولیت برگزاری این جشنواره به انجمن تئاتر استان واگذار شده است و این جشنواره برای اولین بار درکشور ۴ منطقه برگزار شد و نفرات برتر هر شهرستان به جشنواره استانی راه یافتند.

وی ادامه داد:در مناطقی که گروه نداشتیم، فعال شدند و نمایش های خوبی را اجرا کردند.

رجب‌پور بااشاره به استفاده از سالن تئاتر شهر تبریز افزود: استحکام بنای تئاتر شهر تبریز انجام شده و در مرحله زیباسازی است و امیدواریم در ۷ فرودین تئاتر شهر تبریز را افتتاح کنیم.

وی در پایان گفت: در تبریز با توجه به حضور چندین آموزشگاه تئاتر کمبودی احساس نمی‌شود ودر شهرستانهای کم برخوردار از امکانات تئاتر کلاس های آموزش تئاتر برگزار خواهد شد و آماده برگزاری این کلاس‌ها در تمامی شهرستانها هستیم.

وی با گلایه از مسئولین استان گفت: کدام مدیر در استان برای تماشای تئاتر می‌آید؟ چرا فقط سالن های برخی ادارات صرفا برای همایش های هر اداره در نظر گرفته شده است.

بابک نهرین دبیر اجرایی جشنواره گفت: خبرنگاران همیشه حامی هنر و تئاتر بودند و هستند و متاسفانه در شرایطی که اینترنت نداریم کار خبرنگاران برای مخابره بسیار سخت است.

وی ادامه داد: این جشنواره از ۲۷ آبان کار خودرا شروع کرده و روز ۳۰ آبان اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

بابک نهرین خاطرنشان کرد: ۵۵ اثر از کل استان و ۲۱ اثر از تبریز به جشنواره رسیده است،از خوبی‌های این جشنواره می توان به شور و حال و تب و تاب این جشنواره اشاره کرد.

وی ادامه داد: انجمن نمایش به عنوان متولی سیاست های اداره کل ارشاداسلامی عمل کرده است و خیر و برکت منطقه‌ای برگزار کردن نشاطی بود که بچه‌های تئاتری به تئاتر شهرستان بخشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مرحله سی‌ویکم ۱۳ اثر نهایی شده و برای رقابت از فردا اجرا خواهد شد.

بابک نهرین گفت: نسیم ادبی،علی سرابی و یعقوب صدیق جمالی به عنوان داروان این جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: امسال نتوانستیم اسپانسر جذب کنیم و جوایز در تمامی بخش ها داریم و کلیه جوایز بالای یک میلیون در نظر گرفته است، و هزینه ورودی هر نمایش بعد از اجرا پرداخت خواهد شد.

نظر شما