شناسهٔ خبر: 36517901 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

از عواقب مقاربت منقطع چه می دانید؟

گاهی اوقات زوجین دوست دارند تا در عین برقراری رابطه با یکدیگر باردار نشوند و همین باعث می شود تا از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنند

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران میخوانند :
  • قیمت خودرو چهارشنبه 98/08/29 +جدول

تنوع در روش های جلوگیری از بارداری بسیار زیاد است و همین باعث می شود تا زوجین بتوانند از هر روشی که دوست دارند استفاده کنند تا از بارداری جلوگیری کنند اما گاهی به همین سادگی نیست در روش نزدیکی منقطع که به اصطلاح افراد عامه جلوگیری طبیعی گفته می شود زوجین بدون هیچ محدودیتی با یکدیگر رابطه دارند و تنها در زمان انزال از یکدیگر جدا می شوند و همین باعث می شود تا اسپرم ها وارد بدن زن نشود .

 

عوارض روش نزدیکی منقطع

عوارض نزدیکی منقطع

مقاربت منقطع یکی از قدیمی ترین و شایع ترین روش هایی است که برای جلوگیری از بارداری در دنیا به کار می رود. عده ای معتقد هستند که این روش احتمالا موجب مشکلات روانی می شود، ولی هنوز این موضوع ثابت نشده است.حدود ۵۰ درصد مردان قادرند به موقع انزال خود را مهار کنند و از این روش استفاده نمایند.

 

مقاربت منقطع

به معنی کشیدن آلت تناسلی از واژن قبل از شروع انزال می باشد.از آنجا که ترشحات مرد قبل از انزال نیز می تواند موجب بارداری گردد و همچنین نیمی از مردان قادر به کنترل خود نبوده و نمی توانند از این روش به طور صحیح استفاده کنند، احتمال بارداری با این روش بالا می باشد و یکی از نامطمئن ترین روش های پیشگیری است. به خصوص در ابتدای ازدواج به علت بی تجربگی و اضطراب هایی که معمولا وجود دارد عدم اطمینان این روش بیشتر می باشد.

 

از عواقب مقاربت منقطع چه می دانید؟

 

برخی متخصصان معتقدند نزدیکی منقطع سبب پر خونی پروستات و تورم اندام های آمیزشی درونی مرد می گردد و حتی گاهی تورم مجرای ادراری پدید می آید. اندام های لگنی زن نیز در این گونه نزدیکی به سبب نرسیدن به اوج لذت جنسی دچار پر خونی می شود.

 

بنابراین این روش ظاهرا خالی از زیان نیست.لذت را کم می کند و امکان بارداری به نسبت در آن زیاد است.بهتر است افرادی که مبتلا به انزال زودرس، ناتوانی جنسی نسبی، سرد مزاجی و دیگر مشکلات جنسی و نیز افراد پریشان، افسرده و اندوهگین از انجام این روش خودداری کنند.

 

خطرات نزدیکی منقطع در بین زوجین

گاهی اوقات استفاده طولانی مدت از روش نزدیکی منقطع سبب عدم رضایت جنسی و تحریک عصبی به خصوص در خانم ها می شود که سبب ایجاد دردهای زیر شکم و کمر می گردد. این دردها اغلب غیر عضوی است و علت عصبی دارد، در چنین مواقعی بهتر است جهت بهبود و درمان از روش های دیگر جلوگیری استفاده گردد.

 

از عواقب مقاربت منقطع چه می دانید؟

 

عواملی که در انتخاب نوع روش پیشگیری از بارداری اثرگذار هستند

– تعداد رابطه جنسی

– راحتی استفاده از روش برای شما

– بهداشت عمومی زوجین

– سلامت زوجین و عدم ابتلا به برخی از بیماری های منتقله جنسی

– درصد احتمال جلوگیری از بارداری در هر روش

– عوارض جانبی

 

توصیه می شود خانم قبل از هر اقدام با پزشک خود مشورت کند و ایمن ترین روش جلوگیری را با توجه به شرایط سنی ، سلامت عمومی و وضعیت بدن انتخاب نماید. اما گاهی لازم است مردان نیز از روش های پیشگیری همچون کاندوم استفاده نمایند. طبیعی ترین روش که از گذشته تا به امروز همچنان استفاده میشود ، نزدیکی منقطع یا انزال خارج از واژن می باشد.

 

در این روش نیاز به استفاده از داروی خاصی نیست و در نتیجه هیچگونه عارضه ای نخواهد داشت. با این حال بسیاری از افراد این روش را مطمئن ترین راه برای پیشگیری از بارداری نمیدانند و عقیده دارند در این روش احتمال بارداری وجود خواهد داشت. در روش نزدیکی منقطع ، مهارت مرد در کنترل انزال میبایست بالا باشد و قبل از ارضا شدن ، از زن فاصله بگیرد. بنابراین اگرچه روشی ساده به نظر میرسد اما نیازمند زمانبندی مناسب است.

 

از عواقب مقاربت منقطع چه می دانید؟

 

همچنین در روش نزدیکی منقطع ، اگر زوجین نزدیکی های متوالی و پشت سرهم داشته باشند، احتمال وجود اسپرم های انزال اول در مجاری اداری مرد و خروج آن قبل از انزال دوم وجود دارد. بنابراین احتمال بارداری کمی بالا می رود. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ، پیشگیری از ابتلا به بیماری های منتقل شونده جنسی یکی از مهمترین مسائلی است که با روش منقطع امکان پذیر نمیباشد لذا روش های دیگری همچون استفاده از کاندوم را نیز باید درنظر داشت. بیماری های همچون سوزاک ، تبخال تناسلی ، کلامیدیا و HIV از روش نزدیکی منقطع قابل انتقال به همسر میباشد.

 

 

منبع: دانشنامه فرزند ، نینی بان

 

نظر شما