شناسهٔ خبر: 36517705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاش برای نجات افراد گرفتار در برف ادامه دارد

نمایندگی مازندران

مدیر کل مدیریت بحران مازندران گفت: در نواحی کوهستانی استان شاهد بارش برف بودیم به‌صورتی‌که در سوادکوه، چهاردانگه و ۴ روستای آلاشت از جمله لاکوم، لرزنه،گردنه‌سر و سرین برف مسیرهای ارتباطی را تحت تاثیر قرار داد و عده‌ای از افراد که برای تفریح به نقاط برف‌گیر رفته بودند، گیر افتاده که هلیکوپتر امداد برای نجات افراد به مناطق اعزام شد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت فعلی استان طی بارش برف و باران و مشکلات پیش آمده اظهار کرد: بیشترین میزان بارش در رودخانه تلار افزایش حجم آب را در بر داشت بنابراین در شهرها و روستاهای مسیر رودخانه ادوات و تجهیزات مستقر شده است.

وی تصریح کرد: در کیاکلا و گرجی‌خیل سیمرغ ۳ دستگاه بیل مکانیکی و ۴ دستگاه کمپرسی در مکان‌های حادثه خیز مستقر شد و پیش از آن‌که آب به سیمرغ برسد، اقدامات لازم انجام شده و خوشبختانه آب به شهر نفوذ نکرد.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: در بابلسر نیز ۲ دستگاه بیل مکانیکی  به همراه نیروهای امدادی مستقر بودند و تنها آب به حیاط ۳ واحد مسکونی نفوذ کرد که اقدامات امدادی انجام شد.

احمدی گفت: در محمود آباد نیز ۵ روستا دچار آبگرفتگی حیاط منازل  شدند و همچنین برخی اراضی کشاورزی نیز دچار آبگرفتگی شده است.

وی افزود: در روستای اسپوکلا و نجارکلا نیز ۷ نفر در برف گرفتار شدند و از آنجایی که ارتفاع برف به ۱ و نیم متر می‌رسد، ادوات در حال بازگشایی مسیر برای امداد رسانی هستند و در این میان از سپاه نیز کمک گرفته شد.
مدیر کل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: در مسیرهای صعب العبور  برای ۳۰ نفر  گیر افتاده در برف آذوقه از طریق افراد کوهستان پیما به میزان ۵ روز ارسال شد. 

احمدی تصریح کرد: در بالادست آلاشت نیز به دلیل افزایش حجم برف برای امداد رسانی و نجات افراد با دستگاه بولدوزر مدت زمان ۴ روزه‌ای برای بازگشایی نیاز دارد که همزمان با بازگشایی از ادوات دیگری برای رسیدن به افراد گرفتار در برف استفاده شده است و همچنین از شرکت خطوط نفت نیز کمک گرفتیم تا نجات افراد سریعتر محقق شود.

 وی اظهار کرد: در روستای مهدی‌خیل به دلیل اینکه امکان رفتن با ادوات وجود ندارد درخواست هلیکوپتر شد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی برای پرواز این مهم نیز انجام خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: احتمال استقرار سامانه بارشی تا پایان هفته در استان وجود دارد، از این رو به تمامی واحدهای مجموعه مدیریت بحران اعم از دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها دستور آماده باش داده شد تا دو وظیفه مهم شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع مشکلات این نقاط در دستور کار خود قرار دهند و با بیل مکانیکی و اقدامات کوتاه مدت امکان هدایت آب و جلوگیری از نفوذ آن به شهر و روستاها محقق شود.

احمدی در توصیه به مردم تاکید کرد: به دلیل شرایط جوی نامناسب و امکان بارش باران و برف مجدد در ارتفاعات تا اطلاع ثانوی از رفتن به نقاط کوهستانی به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام
 

نظر شما