شناسهٔ خبر: 36517519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای افزایش رشد اقتصادی باید واردات کشورهای همسایه از ایران حداقل 2 برابر شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: سال گذشته با واردات 24 میلیارد دلار سهم ایران از کل واردات دنیا 2 درصد شد که برای اینکه رشد اقتصادی موفق‌تری داشته باشیم سهم ما از واردات دنیا باید حداقل 4 درصد یعنی به 48 میلیارد دلار برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین سلاح‌ورزی امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کیش گفت: در شرایط تحریمی از 44 میلیارد دلار صادرات ایران 24 میلیارد دلار یعنی 54 درصد به کشورهای همسایه و پیرامونی بوده است و این دلیلی برای تاب‌آوری اقتصاد ایران در مقابل تحریم است.

وی همچنین گفت: از مجموع واردات 1180 میلیارد دلاری که توسط 16 کشور همسایه انجام شده است سهم ایران 24 میلیارد دلار یعنی 2درصد بوده است که برای اینکه رشد اقتصادی موفق‌تری داشته باشیم سهم ما از واردات کشورهای همسایه باید حداقل 4درصد یعنی به 48 میلیارد دلار برسد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: 34 اتاق استانی در اتاق بازرگانی با تمرکز بر کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه، عمان، اکراین، سوریه، ترکمنستان و پاکستان ایجاد می‌شود.

سلاح‌ورزی همچنین گفت: هر ساله از 18 تا 24 نوامبر هفته جهانی کارآفرینی در 170 کشور دنیا با در برگیری 10 میلیون نفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما