شناسهٔ خبر: 36517503 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اختصاص سهمیه ۱۲۰ لیتری به سرویس مدارس

وزیر آموزش و پرورش: سهمیه ۱۲۰ لیتری بنزین برای مصرف ماهانه تک سوز‌ها برای سرویس مدارس اختصاص می‌یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای محسن میرزایی در حاشیه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع سوخت سرویس‌های مدارس در ستاد سوخت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری شد افزود: همه مدارس می‌توانند در سامانه سپند وزارت کشور، ایاب و ذهاب سرویس‌های خود را ثبت کنند و متناسب با پیمایشی که انجام می‌دهند معادل ریالی آن تا سقف ۱۲۰ لیتر مصرف ماهانه برای تک سوز‌ها سهمیه دریافت کنند که به حساب کارت آن‌ها واریز می‌شود.
وی ادامه داد: این ثبت و بررسی ممکن است زمان بر باشد، اما اعمال این سهمیه از ۲۴ آبان ۹۸، روز سهمیه بندی بنزین است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طول پارسال تلاش همکاران در سازمان نوسازی مدارس این بود که وضعیت گرمایشی مدارس را استاندارد کنند گفت: امسال در ماه مهر سیستم گرمایشی تمام مدارسی که به گاز دسترسی دارند ایمن و استاندارد شده است و تا شروع فصل سرما به طور قطع این استانداردسازی به اتمام می‌رسد.
آقای میرزایی افزود: در مورد سایر مدارس هم برای ایمن سازی آن‌ها تدابیری به عمل آمده است که از انرژی‌های جایگزین یا تابشی یا از طریق رادیاتور‌های برقی و روغنی بتوانند گرمای لازم را برای مدارس فراهم کنند و این واقعیتی است که ظرفیت ما برای پاسخگویی به این نیاز‌ها کم است، ولی تمام مناطقی را که گازرسانی شده است استاندارد کرده ایم و در بقیه موارد هم با توصیه‌های ایمنی و یا تغییراتی که در وسایل گرمایشی ایجاد کردیم امیدواریم با مشکل جدی مواجه نشویم.
وی در خصوص موضوع سرانه دانش آموزان و مدارس افزود: سرانه دانش آموزان و مدارس مطالبه ماست و امیدواریم بعد از پرداخت حقوق این ماه بخشی از این سهمیه را تأمین کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکان ندارد آب و برق مدارس در هیچ نقطه‌ای قطع شود گفت: طبق مقررات استفاده در چارچوب الگوی مصرف، استفاده از آب و برق مدارس رایگان است و نیاز به تأمین هزینه ندارد، اما اگر در جایی بیش از چارچوب الگوی مصرف، استفاده کنند دچار مشکل می‌شوند و باید هزینه آب و برق را پرداخت کنند که در این گونه مواقع هم با وزارت نیرو همکاری داشته ایم که قطعی آب و برق نخواهیم داشت.
آقای میرزایی مطالبه اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان را یکی از خواسته‌های فرهنگیان در سراسر کشور دانست و افزود: این مطالبه جدی فرهنگیان است و آئین نامه آن را در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رساندیم و امیدواریم ظرف ۲ هفته آینده در دولت نهایی شود و اجرای آن را به سرعت آغاز کنیم.
وی ادامه داد: من از قبل هم اعلام کرده ام، با توجه به اعتباری که برای طرح رتبه بندی فرهنگیان پیش بینی شده قرار است این قانون و آئین نامه از مهر ۹۸ اجرا شود، بنابراین فرهنگیانی که از مهر ۹۸ با ما همکاری می‌کنند متناسب با سابقه، تحصیلات، صلاحیت‌های عمومی و تخصصی و حرفه‌ای در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند و از امتیاز این طرح بهره مند می‌شوند.

نظر شما