شناسهٔ خبر: 36516541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات بوکس انتخابی تیم ملی به مرحله نیمه‌نهایی رسید

ارومیه- ایرنا- مسابقات قهرمانی بوکس بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است، به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

صاحب‌خبر -

دبیر هیات بوکس آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پایان یافتن رقابت‌های مرحله مقدماتی، ۳۲ بوکسور ضمن مسجل کردن مدال برنز خود به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند که از عصر امروز /دوشنبه ۲۷ آبان/ و تا دقایقی دیگر برای رسیدن به دیدارهای فینال به مصاف هم می‌روند.

محمد آبی ادامه داد: در مبارزه‌های عصر امروز ۱۶ مسابقه در ۲ رینگ برگزار می‌شود و در نهایت نفرات برنده راهی فینال می‌شوند و ورزشکاران مغلوب نیز به مدال برنز خود بسنده می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسابقات در هشت وزن و در راستای انتخاب نفرات برتر برای دعوت به اردوی تیم ملی از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه جاری برگزار می‌شود و اعضای شورای فنی نیز بر نحوه مبارزه‌های ورزشکاران نظارت دارند.

آبی ادامه داد: حضور مربیان سابق و فعلی تیم‌های ملی در جریان این مسابقات از نکات جالب توجه است؛ ضمن اینکه ۳۵ داور ملی و بین‌المللی برای قضاوت این پیکارها حضور دارند.

این رقابت‌ها از روز جمعه ۲۴ آبان ماه جاری با حضور ۱۸۰ بوکسور از ۳۰ استان (به اضافه توابع تهران، منطقه آزاد کیش و منطقه آزاد اروند) به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و بزرگداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید سرفراز آذربایجان‌غربی به مدت پنج روز در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست شهر ارومیه پیگیری می‌شود.

قرار است با نظر سرمربی تیم ملی بوکس نفرات برتر این رقابت‌ها به اردوی بعدی تیم ملی که از یکم آذر برگزار می‌شود، دعوت شوند.

تیم بوکس بزرگسالان آذربایجان‌غربی نیز با حضور هشت بوکسور به نام‌های شهرام جلالی، عباس فرشه، ادریس عزیزیان‌فر، علی کریمی، یاسر اکبرسلطانی، حسین دانشور، محمد عزیزی و سیامک قربانی به سرمربی‌گری طاهری جباری و مربی‌گری محمد عزیزی، محمدرضا شاطرلو و ابراهیم اکبرسلطانی به مصاف حریفان کشوری خود رفته‌است.

طی سال ۱۳۹۴ نیز بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بوکس بزرگسالان قهرمانی کشور گرامیداشت ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی در شهر ارومیه برگزار شد؛ همچنین نخستین دوره مسابقات بوکس دانشجویان کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۹۲ ورزشکار از ۲۸ استان سراسر کشور تیر سال ۱۳۹۷ در سالن دانشگاه شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد.

محمد عزیزی و حسین دانشور ۲ ملی‌پوش جوان استان نیز به تازگی از اردوی تیم ملی کشور بازگشتند و در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند.

بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان‌غربی قدمتی بیش از ۵۰ ساله دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.

طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ شمسی موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ شمسی نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

نظر شما