شناسهٔ خبر: 36516502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری صیادان متخلف رودخانه "کره بس"

صیادان متخلف رودخانه "کره بس" دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از دستگیری ۲ نفر متخلف صید به همراه ۵۵ قطعه ماهی رودخانه‌ای در شهرستان لردگان خبر داد. 

شهرام احمدی افزود:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان هنگام گشت و کنترل حوالی رودخانه کره بس ودر عملیاتی جداگانه، یک متخلف صید ۴۰ قطعه ماهی کپور رودخانه‌ای و متخلف دیگر با صید ۱۵ قطعه از همین نوع ماهی را در شهرستان لردگان شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: از این متخلفان یک رشته تور ماهیگیری و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

به گفته وی، این متخلفان پس ازتشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
احمدی افزود: بر اساس قانون شکار و صید، شکار یا صید حیات وحش بدون داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی است و پیگرد قضایی دارد.

با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هرکس مرتکب شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون داشتن پروانه ویژه، شکار و صید در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش بدون تحصیل پروانه ویژه و صید غیر مجاز در رودخانه های حفاظت شده، از بین بردن رستنی ها و تعلیف و تخریب در پارک های ملی و آثار طبیعی ملی و هرگونه تجاوز و فعالیت غیرمجاز در این گونه مناطق، آلوده کردن آب رودخانه ها، دریاچه ها و تالابهای حفاظت شده، چشمه ها و آبشخورها به موادی که باعث آلودگی آب و از بین رفتن آبزیان شود، به مجازات حبس از ۳ ماه تا۳ سال و یا به جزای نقدی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۸ میلیون ریال محکوم می شود.
شهرستان لردگان با داشتن ۳ هزار و ۴۲۰ کیلومتر در ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد

نظر شما