شناسهٔ خبر: 36516262 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فعالیت یک هزار و ۱۸۲ کمپ ترک اعتیاد در کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: هم اکنون یک هزار و ۱۸۲ کمپ ترک اعتیاد در کشور فعال است که براساس پروتکل این سازمان باید این مراکز به پزشک، مسئول فنی، روانشناس و مددکار مجهز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرید براتی سده با اشاره به 85 درصد از مراکز اقامتی بهبود یافتگان در سطح کشور استانداردسازی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 182 کمپ ترک اعتیاد در کشور فعال است که براساس پروتکل‌های این سازمان باید این مراکز به پزشک، مسئول فنی، روانشناس و مددکار مجهز شوند.

وی با اشاره به افزایش نظارت بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: سال گذشته بیش از 7 هزار بازدید از این مراکز انجام شد که به طور میانگین از هر مرکز حدود 7 بازدید صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: استانداردسازی مراکز اقامتی در دستور کار سازمان قرار گرفته است ضمن اینکه به منظور نگهداری معتادان متجاهر و بی‌خانمان در سطح کشور نیز 22 مرکز ماده 16 فعال شده است.

براتی‌سده ادامه داد: همچنین به منظور خدمت‌رسانی به این معتادان، 620 مرکز از کمپ‌های اقامتی سطح کشور نیز پذیرش دارند. علاوه بر آنکه درمان اعتیاد باید راحت و در دسترس عموم باشد و به طور کلی عدالت در حوزه درمان باید رعایت شود.

وی در پایان در حمایت از افراد معتاد کم درآمد و در حوزه درمان به یکی از سیاستهای این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه درمان ماده 16 بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه در مراکز ماده 15  340 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که از این میزان 120 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما