شناسهٔ خبر: 36515896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

شکوفایی هنر تئاتر نیازمند همراهی تمام جامعه است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شکوفایی هنر تئاتر نیازمند همراهی تمامی اقشار جامعه است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تیاتر آذربایجان‌غربی افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی نمی‌تواند زمینه رشد و بالندگی روزافزون هنر تیاتررا فراهم کند بلکه سایر نهادها و گروه‌های جامعه نیز باید در این مسیر همراه باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه نقش کلیدی در برگزاری چنین جشنواره‌هایی است، گفت: پروسه جذب و آموزش از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و انتظار می رود داوران جشنواره ضعف‌ها را به ما انتقال دهند تا با بررسی، برنامه‌ریزی و رفع نواقص شاهد برگزاری جشنواره‌های با شکوه‌تری در سال‌های آینده باشیم. 

نماینده هیات داوران سی و یکمین جشنواره تیاتر آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز تیاتر شمال‌غرب کشور بعد دانشگاهی به خود گرفته است و در این منطقه به تیاتر به عنوان یک علم توجه می‌شود.

فرزاد تقی‌لر ادامه داد: در آذربایجان‌غربی هم نگاه علمی عمیقی نسبت به این هنر وجود دارد و این نگاه علمی به وضوح مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه علمی هنر تیاتر نیازمند بودجه، نیروی انسانی متخصص و کار مستمر هستیم، افزود: نباید توجه ما به هنر مقطعی باشد و تنها به جشنواره‌ها ختم شود بلکه این هنر همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

سی و یکمین جشنواره تیاتر آذربایجان‌غربی با رقابت هشت اثر از 25 آبان ماه کار خود را آغاز کرد و امروز، 27 آبان ماه جاری با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

30 اثر به دبیرخانه سی‌ویکمین جشنواره تیاتر استان رسیده بود که از میان این آثار 25 اثر بازبینی شد و هشت اثر به مرحله رقابتی رسید.

نظر شما