شناسهٔ خبر: 36515826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله سعیدی:

حفظ هویت اصلی قم ضروری است

قم - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر حفظ هویت اصلی قم تأکید کرد و گفت: توجه خدمت رسانان به جایگاه ایمانی و معنوی قم باعث می‌شود خدمتی در شأن این شهر ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر دوشنبه در دیدار شهردار و جمعی از مدیران شهری قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه حضرت معصومه(س) قم را به حرم اهل‌بیت(ع) تبدیل کردند، افزود: قبل از اینکه در شهر قم کاری انجام دهیم باید شاخصه اصلی این شهر را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: باید قبل از انجام هر کاری تکیه گاه‌های اصلی در تعریف قم مشخص شوند تا این تکیه‌گاه در ارائه نمادها و نشان‌های مختلف از این شهر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: افرادی که در قم خدمت می‌کنند اگر به جایگاه ایمانی و معنوی این شهر توجه داشته باشند می‌توانند خدمتی در شأن این شهر بزرگ معنوی انجام دهند.

وی گفت: قمی فردی است که اهل‌بیتی فکر و عمل کند و غیر قمی فردی است که حریم و حرمتی برای حرم اهل‌بیت(ع) و سلامی که امام صادق(ع) به قم دادند قائل نشود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به ضرورت داشتن نگاه نگینی به حرم حضرت معصومه(س)، افزود: با داشتن این نگاه به حرم مطهر می‌توان به دستاوردهای مختلف و قابل توجهی در این شهر دست یافت.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌خواهند قم در هویت اصلی خود باقی بماند زیرا هر چیزی که از هویت اصلی خود دور شود به تباهی کشیده می‌شود.

نظر شما