شناسهٔ خبر: 36515810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری:

گرانی بنزین بر سایر کالاها سایه نیندازد

عصر خودرو- عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند نباید افزایش قیمت سوخت باعث گرانی سایر کالاها شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، ابوالفضل ابوترابی  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه در ارتباط با افزایش قیمت بنزین، گفت: طبق نظر اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در هر ماه رقمی بالغ بر 180 هزار تا 200 هزار میلیارد تومان قاچاق سوخت به خصوص قاچاق نفت و بنزین رخ می دهد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: این میزان قاچاق سوخت مبلغ بزرگ  و سنگینی است که دولت باید با راه کارهایی مانع چنین اتفاقی می شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به تاثیرات منفی مصرف بی رویه بنزین بر جامعه، عنوان کرد: میزان مصرف بنزین در کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است و شاهد مصرف بی رویه فوق العاده زیاد سوخت به تناسب جمعیت و خوردو هستیم.

وی تاکید کرد: افزایش مصرف سوخت تاثیر مستقیمی بر افزایش شدید آلودگی هوا، افزایش تعطیلی کلانشهرها به دلیل آلودگی، افزایش هزینه درمان و تهیه داروهای خاص برای درمان بیمارهای مرتبط با آلودگی داشته است؛ مجموع این مسائل باعث شد دولت به سمت سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین برود.

ابوترابی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آماری در ارتباط با میزان مصرف قشر پر درآمد با افراد کم درآمد، گفت: پولدارها و کسانی که خودرو دارند 16 برابر بیشتر از افراد مستضعف جامعه سوخت، بنزین و نفت مصرف می کنند که این ناعدالتی در جامعه است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برای رفع این ناعدالتی در جامعه، بهتر است یارانه سوخت به دست مردم داده شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی به تاکید مقام معظم رهبری برای گران نشدن سایر کالاها، گفت: در فرآیند سهمیه بندی سوخت وافزایش قیمت بنزین، نباید گرانی به وجود بیاید و اثر منفی بر روی سایر کالاها داشته باشد، دولتمردان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

  رهبر معظم انقلاب صبح دیروز در درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسی نیز متفاوت است اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند از آن حمایت می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است ضد انقلاب و دشمنان ایران همیشه از اینگونه تخریب ها و ناامنی ها حمایت کرده‌اند که اکنون نیز به همین کار مشغولند اینگونه مسائل ناامنی را که می تواند بزرگترین مصیبت هر کشور و جامعه بشود تشدید می‌کند هیچ انسان عاقل و علاقه‌مند به کشورش به این کارها دست نمی‌زند مسئولان هر چه می توانند دقت و مراقبت کند تا مشکلات این طرح برای مردم هر چه ممکن است کم شود.

رهبر انقلاب فرمودند: در تلویزیون دیدم مسئولان گفتند مراقبت می کنند که این افزایش قیمت بنزین به افزایش قیمت دیگر کالاها منجر نشود این مراقبت کاملاً لازم است گرانی برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند همه مسئولان مراقب باشند مسئولان حفظ امنیت هم به وظایف خود عمل کنند مردم که همیشه با هوشیاری و بصیرت اقدام کرده‌اند این بار هم از افرادی که تخریب می کنند فاصله بگیرند./

 

نظر شما