شناسهٔ خبر: 36515441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ناطقان میان دستور مطرح کردند؛

تأکید بر حل مشکلات اقتصادی مردم | نظارت ها تشدید شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر حل مسائل معیشتی مردم و تشدید نظارت ها برای مقابله با گرانی ها تاکید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

حساب سوءاستفاده کنندگان از مردم جداست

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه چند روزی است که با پدیده افزایش نرخ بنزین روبرو هستیم، درباره نحوه چرایی این اقدام گفت: ایران کشوری است که از لحاظ ۳ صنعت برتر دنیا در رده‌های بالایی قرار دارد یعنی در صنعت گردشگری در بین ۵ کشور دنیا، در صنعت سوخت و مخاذن نفت جزء ۳ کشور اول، و در صنعت خودرو تا زمانی که در سیطره دولت نبود هم راستا با کشوری مثل کره جنوبی بود و انقلابی داشته ایم که به پاس خون شهدا، انقلاب مستضعفان نام گرفت، اما در حال حاضر در کجای کار هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان چه توضیحی برای ملت و خون شهدا دارند که به واسطه خون آن‌ها ۴۰ سال مدیریت کرده اند، اما اکنون از ۸۰ میلیون نفر، ۶۰ میلیون نفر محتاج ۵ تا ۱۵ دلار کمک در ماه هستند که آن هم از جیب خود آن‌ها است.

وی در ادامه خطاب به ریاست جمهوری افزود: در نحوه کارشناسی طرح افزایش قیمت بنزین، کارشناسان شما چه کسانی بوده اند و رئیس مجلس باید در این خصوص توضیح دهد که اگر این جمع نمایندگان ملت، برخاسته از رأی ملت و آگاه به مسائل اجتماعی، کارشناسان امر نیستند، کارشناسان چه کسانی بودند.

پارسایی در ادامه با بیان اینکه پیش از این سه بار رأی استمزاجی از مجلس گرفته شد که با افزایش قیمت در شرایط فعلی مخالف بود، عنوان کرد: از این رو سوال اینجاست که مجلس در کجای امور است چرا که با این توصیف مجلس در جایی از امور قرار ندارد و اسف بار‌تر اینکه بالغ بر حدود ۴۰۰ تماس تلفنی از شهر شیراز و سایر نقاط کشور داشته ام، اما نمی‌دانم چگونه به آن‌ها بگویم من به عنوان نماینده شما از این موضوع و نحوه اجرای آن بی اطلاع بوده ام.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اضافه کرد: چرا در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس افرادی که تصمیم گیر بودند به مردم توضیح ندادند و به نمایندگان بدون تصمیم توضیح می‌دادند. پیش از این چند بار درخواست جلسه علنی داشتیم، اما به آن توجهی نشد و امروز سوال از وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت. آیا مسائل جامعه مهم‌تر است یا سوالی صوری از وزیر که با اقناع یا رأیی تمام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نماینده کل ملت هستیم و باید پاسخگو باشیم، خطاب به روحانی ابراز داشت: شما در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود شعار دادید که پرداخت یارانه عزت مردم را لکه دار می‌کند، اما چگونه است که این نظر خود را نقض کرده اید. کارشناسان شما چه کسانی بوده اند. حداقل نظر دربان‌های در مجموعه دولت را می‌پرسیدید که آیا به این افزایش قیمت راضی هستند یا خیر.

پارسایی در ادامه با بیان اینکه در بین افرادی که نظرسنجی کردم حتی یک نفر نیز حاضر به افزایش ۳ هزار تومانی قیمت بنزین به ازای دریافت ۳۰۰ هزار تومان نبود، عنوان کرد: این نظر کارشناسی از کجا آمده است؟ نمایندگان و مردم این نظر کارشناسی را قبول ندارند. نظر کارشناسی وحی منزل نیست و سران سه قوه باید در مجلس حاضر شوند و درباره این موضوع توضیح دهند که با چه کسانی مشورت کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ملت زیر همه فشارها، ارز ۱۲ هزار تومانی را پذیرفته و با آن کنار آمده بود، اما اکنون خواهان افزایش قیمت نیستند ضمن اینکه افرادی که در خیابان‌ها حضور دارند معترض هستند و صف آن‌ها از آشوبگران جداست البته باید توضیح دهیم چه راهکاری برای اعتراض مدنی مردم تعریف کرده ایم. پیش بینی این اعتراض وجود داشت چرا که نیروی انتظامی در تمام پمپ بنزین‌ها حضور داشت پس از موج اعتراضات آگاه بودیم، اما جایگاهی برای اعتراض در قانون مدنی ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسیر را به سمتی برده ایم که افراد سودجو نیز در میان معترضان می‌آیند و اقدام آن‌ها پای مردم معترض نوشته می‌شود، اظهار داشت: از قوه قضاییه خواهش می‌کنم که حساب افراد سودجو را از معترضانی که حق اعتراض دارند جدا کنند همچنین باید تعطیلی هفته آینده مجلس ملغی اعلام شود و طبق درخواست فراکسیون امید، سران سه قوه به مجلس آمده و درباره تصمیم خود توضیح دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان از مردم شیراز خواست به اموال عمومی آسیبی نرسد.

نظارت‌ها تشدید شود

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در بهارستان در نطق میان دستور خود درباره موضوع افزایش قیمت بنزین و فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در این تصمیم گیری‌ها مواردی قابل توجه است که باید به آن‌ها دقت شود. نخست اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بنده در این قضیه سر رشته و تخصص کافی ندارم؛ حال اینکه برخی کارشناسان افزایش قیمت بنزین را واجب و ضروری و برخی آن را مضر می‌دانند، ولی اگر سران قوا به تصمیمی برسند از آن حمایت خواهم کرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی، توجه نمایندگان را به این نکته جلب کرد که رهبری معظم انقلاب سران قوا را قابل اعتماد، امین خود و مردم دانسته و به نظرات آ‌ن‌ها احترام می‌گذارند که این مسئله نشان از جایگاه والای ولایت دارد و از طرفی بیانگر آیه شریفه أَمْرُهُمْ شُورى بَیْنَهُمْ است.

وی با بیان اینکه نباید با غفلت از این فرصت‌ها نسبت به جایگاه، ولی فقیه بی تفاوت باشیم، افزود: متاسفانه در این موضوع حساس بدون توجه به نظرات مردم، شرایط حساس زمان و مشکلات اقتصادی و معیشتی و حتی بدون توجه به نظرات نمایندگان مردم، به این طرح ناپخته عمل شد که این خود نوعی بی احترامی به خانه ملت و مردم شهید پرور ایران است.

دلخوش با یادآوری اینکه مگر در چندین مرحله استمزاج نمایندگان مردم را ملاحظه نکردیدکه موافق چنین عملی نبودند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همه دستگاه‌ها و مسئولان را به این موضوع توجه دادند که مسائل و مشکلات مردم باید به صورت تخصصی بررسی شود. این تذکرات برای بار اول نیست که مطرح می‌شود شعار حمایت از اقتصاد ملی طی سال‌های گذشته همواره از جانب مقام معظم رهبری مطرح شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با کمی تأمل می‌توان فهمید که موضوع تخصص در حل مشکلات مردم توجه نشده است؛ محل تخصص گرایی و طرح مباحث کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی مجلس و صحن علنی خانه ملت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که هر چه می‌توانید دقت کنید که مشکلات این طرح دامن گیر مردم نشود، ولی باید از مسئولان سئوال کرد؛ آیا بهتر نبود که به جای دادن پول نقد و از از بین بردن پول ملی، افزایش نقدینگی و رشد چند برابری قیمت‌ها با مشورت مجلس و سایر کارشناسان نسبت به کاهش قیمت‌ها تلاش صورت می‌گرفت.

دلخوش اضافه کرد: آیا دولت با اخذ این مبلغ و پرداخت آن به خانواده‌های کم درآمد؛ یعنی پرداخت حود ۵۰ هزار تومان به خانواده‌های یک نفره و نهایتا حدود ۲۰۰ هزار تومان به خانواده‌های بالای ۵ نفر می‌تواند تورم و گرانی را کاهش دهد و تعمیم گرانی را به سایر کالا‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها که این روز‌ها حرف زیاد می‌زنند، آیا بررسی کرده اند که در این چند روز چه میزان افزایش قیمت و تورم در جامعه ایجاد شده است همین امروز بسیاری از دلالان در عرضه کالا و خدمات موجب افزایش قیمت‌ها شدند چه کسی پاسخگوی این وضعیت آشفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: دولت با این حمایت مقام معظم هبری باید در کنترل قیمت‌ها مصمم‌تر عمل کند؛ اما چه تضمینی وجود دارد که واریز یارانه‌ها ادامه داشته باشد، تجربه چیز دیگری نشان می‌دهد.

وی با طرح این سئوال که آیا با چند نرخ شدن بنزین فساد اقتصادی کاهش می‌یابد، افزود: پس از انقلاب، مشاهده کردیم که چند نرخی شدن کالا‌ها چگونه ایجاد فساد کرد. تجربه نشان داده که رانت خواران و مفاسد اقتصادی همواره به دنبال چند نرخی شدن کالا‌ها هستند و این مسئله کار را برای دستگاه‌های نظارتی، سایر قوا و مجلس سخت‌تر می‌کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: آیا ۶۰ لیتر در ماه یعنی روزی دو لیتر با این مشکلات اقتصادی که برخی با مسافرکشی تأمین معیشت می‌کنند، مشکلی از مردم حل می‌کند؟ آیا توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات کشور را حل کرد. درخواست ما از دولت تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تشدید نظارت‌ها بر قیمت‌ها و کاهش فشار بر مردم است.

قوه قضاییه با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند

حسین هاشمی تختی نژاد نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس دهم شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: این جانب از لحظه ورود به خانه ملت، تمام همت و سعی خود را بنا گذاشته ام تا با تعامل با نمایندگان و دولتمردان حقوق حقه مردم را استیفا کنم، با تعامل و همدلی توانستیم موفقیت‌های زیادی را حاصل کنیم، از جمله آن‌ها از صید بی رویه و مخرب کشتی‌های چینی و حیف و میل صنعت آلومینیوم جلوگیری کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین موانع احداث بندر خمیر را برطرف کنیم و اجرای عملیات اسکله معدنی و صنعتی را به نتیجه برسانیم تا تحولی در توسعه و عمران اقتصاد دریا محور استان ایجاد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: به نظر می‌رسد با شرایط اقتصادی، سران قوا چاره‌ای جز افزایش قیمت بنزین نداشته اند، اما در شکل و نحوه اجرای آن تدابیر لازم دیده نشده است، بهتر بود مردم و نمایندگان را در جریان گذاشته و توجیه می‌کردند، اگر منافع و مزایای این اقدام به مردم اطلاع رسانی می‌شد حتما مردم، دولت را همراهی بیشتری می‌کردند.

این نماینده مجلس افزود: حال که سران قوا تصمیم گرفتند و مقام معظم رهبری بر آن صحه گذاشتند، دولت باید اقداماتی را انجام دهد تا افزایش قیمت بنزین کمترین تاثیر بر قیمت سایر کالا‌ها و خدمات داشته باشد، همچنین دولت موظف است سهمیه لازم برای صیادان و کشاورزان استان هرمزگان در نظر بگیرد، در ضمن پرداخت به موقع یارانه‌ها محقق شود تا اعتماد عمومی تقویت شود.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان خادم ملت از مردم خوب و ولایی استان هرمزگان که مانند گذشته با بصیرت انقلابی و حفظ آرامش اجازه ندادند دشمنان قسم خورده خدشه‌ای به میهن اسلامی وارد کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

هاشمی تختی نژاد اظهار داشت: از حضرت آیت الله رئیسی که به عنوان طلایه دار مبارزه شجاعانه و با تقوای الهی به جان مفسدین رعب و وحشت انداخته است و برای تحقق عدل و خشکاندن فساد، نور امید در دل مردم برافروخته قدردانی و تشکر می‌کنم. آقای رئیس جمهور از شما می‌خواهم همکاری کنید تا پرونده‌های میلیارد دلاری کدخدایان داخلی نیز توسط این سید شریف به دست عدالت سپرده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نمایندگان، دولتمردان و مسئولین نکند ما هم مصداق آیه شریف قرآن که می‌فرماید "لم تقولون مالا تفعلون" این گونه رفتار کنیم که خود در رفاه، آرامش و برج نشین باشیم، اما به مردم بگویم مشکلات و نارسایی‌ها را تحمل کنید. اگر امکانات نیست برای همه نباشد، بیاید برای رضای خدا هم که شده از تشریفات و تجمل گرایی دوری کرده و مثل مردم زندگی کنیم تا درد و رنج آن‌ها را درک کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس عنوان کرد: بندرعباس یکی از بزرگترین درگاه‌های اقتصادی کشور، توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنر‌های مردمی به جهانیان معرفی شده است، که جا دارد با افتخار به جوانان، زنان و صنعتگران هرمزگان تبریک بگویم، آقای رئیس جمهور حال که جهانیان به خلاقیت و ابتکار جوانان ما صحه گذشته اند، انتظار داریم برای جوانان خلاق و برای گسترش کارگاه‌های کوچک و صادرات و فروش آثار هنرمندان محلی با هدف توسعه گردشگری و جذب گردشگران برنامه ویژه تدارک دیده شود، همچنین لازم است بیش از پیش جوانان ما در بنگاه‌های اقتصادی از قبیل پالایشگاه‌های نفت و کارخانجات صنعتی به کار گرفته شوند و امکانات لازم برای کار آفرینی آن‌ها فراهم شود.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: گرانی ناشی از تحریم‌ها و بی تدبیری دولتمردان بر معیشت مردم از یک سو، آلودگی مواد غذایی از طرف دیگر به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است، یک روز ذرت آلوده و روز دیگر گندم‌های مخلوط شده امنیت غذایی مردم را با چالش مواجه کرده است از قوه قضاییه می‌خواهیم با مافیای واردات مواد غذایی برخورد کند تا مردم با اطمینان خاطر مواد غذایی خود را مصرف کنند.

هاشمی تختی نژاد خطاب به وزیر جهادکشاورزی، اظهار داشت: کشاورزان و روستاییان یکی از اقشار سخت کوش جامعه هستند که بار اصلی تامین مواد غذایی کشور را به دوش می‌کشند، اما کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرند، بنابراین ضرورت دارد اولا سند مالکیت زمین‌هایی که سال‌ها و نسل‌ها بر روی آن تلاش کرده اند صادر شود، ثانیا برای تضمین درآمد آن‌ها مجوز صادرات محصولاتشان در فصل برداشت داده شود، همچنین تسهیلات لازم برای تامین کود، سم و بذر آن‌ها به عمل آورد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس تاکید کرد: در هرمزگان اقتصاد دریا محور می‌تواند توسعه پایدار را رقم بزند، اما بی توجهی به منابع و ذخایر زیست محیطی به ویژه دریا زنگ خطری است برای از دست رفتن فرصت‌ها و سرمایه‌ها به صدا درآمده است.

وی بیان داشت: هرمزگان حیاط خلوت هیچکس نیست که به بهانه سرمایه گذاری دریا، سواحل و تالاب هایش به خطر بیافتد، دولت موظف است از این منابع ارزشمند با دقت حفاظت و حراست کند به گونه‌ای که نه سرمایه گذاری متوقف شود نه زیست محیط به فنا برود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: شما خوب می‌دانید استان هرمزگان به عنوان دروازه اقتصادی کشور در تامین کالا‌ها و محصولات کشاورزی نقش اساسی دارد، اما هنوز جاده‌های آن از مردم قربانی می‌گیرد.

حل مسائل اقتصادی مردم ضرورت دارد

ذبیح الله نیک فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به شهدا و امام شهدا گفت: از رهبر معظم انقلاب قدردانی می‌کنم که مانند امام خمینی (ره) از کلیات نظام حمایت می‌کنند. از تلاش‌ها و پیگیری‌ها و اقدامات قوه قضائیه و آقای رئیسی کمال تشکر را دارم.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:باید توصیه مقام معظم رهبری درباره اصلاح تصمیم سران قوا در مورد مدیریت مصرف سوخت بنزین در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ که در آذرماه به مجلس ارائه می‌شود، توسط مجلس اعمال شود و در جهت حل مشکلات مردم تصمیم گیری شود.

وی افزود: طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه بندی بنزین از مسائل مهم است و علت نپذیرفتن مردم و اعتراض به عملکرد و کارنامه دولت در موضوعات گذشته برمی گردد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اگر بر فرض دولت به وعده‌های خود در آینده عمل کند، وعده هایی، چون پرداخت به موقع مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین به ۶۰ میلیون نفر و یا کنترل قیمت‌های کالا‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها که بعید به نظر می‌رسد! و تاکنون اقدامات بازدارنده نتوانسته موثر واقع شود، مردم را به آینده امیدوار خواهد کرد اگر بتوانند قیمت‌ها را کنترل کنند.

نیکفر ادامه داد:مجلس نظارت بر درآمد و هزینه‌ها را باید رصد کند، اگر برنامه‌های دولت با روشنگری از رسانه ملی پخش و نمایندگان از ظرفیت تشکل‌های مردمی، صنفی و دانشگاهی، کارگری استفاده می‌کرد تا مردم در جریان قرار گیرند، این همه خسارت وارد نمی‌شد و اوباش و اراذل، ضد انقلاب و معاندین و مخالفین نظام سوءاستفاده نمی‌کردند.

وی خطاب به رئیس جمهوری تصریح کرد: آیا از مشکلات معیشت مردم خبر دارید؟ معیشت مردم چگونه می‌گذرد؟ آقای رئیس جمهور مردم به شما رأی دادند و مجلس به وزرای شما، مردم سکان اعتمادشان را به شما و وزرای شما سپردند و چرا در این طرح مردم و نمایندگان مردم دیده نشدند و آن‌ها در موضوع طرح مدیریت مصرف بنزین اطلاعی نداشتند.

نیکفر درادامه افزود: آقای لاریجانی؛ نمایندگان مجلس شما را به ریاست برگزیدند، آیا در میان آن‌ها کارشناسانی و متخصصینی نبودند تا در مدیریت سوخت نظر دهند؟ به نظر شما رئیس جمهور با وزرای خود مشورت نکرده و آن‌ها را در جریان اقدامات قرار نداده اند و کجاست جایگاه نمایندگان؟ چرا نباید از قبل اطلاع داشته باشند؟

عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه افزود:در سال رونق تولید بانک‌ها باید در کنار تولیدکنندگان و مردم باشند، در حالی که ریشه بسیاری از مفاسد و خلاف‌ها از بانک‌ها سر می‌زند، انتظار است کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به کمک دولت از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برای ارائه طرحی در چارچوب مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که مشکل مردم را حل کند و نظرات مقام معظم رهبری و مراجع را تامین کند، تنظیم کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: عدم حل مسائل اقتصادی مردم باتوجه به ظرفیت‌های فراوانی که در کشور است، بر اثر سوءمدیریت‌ها به نام تحریم تمام شده است، یک دلیل آن بانکداری ما است که به دنبال بنگاه داری، دلالی و اقدامات غیرمولد است. خصوصاً سودجویی‌هایی که در ربا وجود دارد که جنگ با خدا است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: استفاده از ربا برای هیچ مملکتی آبادی ندارد و مشکلات آن را حل نخواهد کرد، آسیب‌های اجتماعی امروز خانواده‌های ما ناشی از همین ربا و نوع بانکداری ما است که به دنبال تصاحب اموال مردم هستند، باید چاره‌ای اندیشیده شود، برای این اقدام جنگ با خدا، اقدام بازدارنده انجام شود.

نیکفر خطاب به وزیر راه و شهرسازی داد و اظهار کرد: تقاطع غیرهم سطح میدان گیل لاهیجان و راه سراوان- سیاهکل- لاهیجان علیرغم پیگیری‌ها همچنان قربانی می‌گیرد و ترافیک مردم منطقه را به ستوه آورده است. پروژه‌های ملی محل تردد میلیون‌ها نفر در سال می‌باشد، لذا با بخش خصوصی همکاری نموده و در تامین اعتبار دریغ نفرمایید. وی همچنین خواستار آسفالت راه‌های روستایی در حوزه انتخابیه‌اش شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی هم تاکید کرد: اقداماتی مثل کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی مانند چای، برنج، ابریشم، بادام زمینی و زیتون منجر به نابودی کشاورزی و صنایع تبدیلی مربوط به آن شده است که بهبود وضعیت چای مستلزم حمایت مستمر و اقداماتی از جمله بکارگیری ناظرین در تمام سال و بهبود کمی و کیفی چای است.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس به وزیر صنعت نیز در رابطه با تولید، اشتغال و حل مشکلات مربوط به آن تذکر داد و تصریح کرد:در این رابطه توجه جدی داشته باشید و از تعطیلی کارخانجات جلوگیری کنید که اگر اقدامات جدی صورت نگیرد؛ خسارات ناشی از تعطیلی آن‌ها صاحبان صنایع، تولید و اشتغال را دچار خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد کرد.

ضرورت رسیدگی به دغدغه‌های اقتصادی مردم

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط جامعه به نحوی است که امروز باید خیلی مراقب گفتار‌ها و کردارهایمان باشیم. این موضوع هم در حوزه برخورد با اعتراض‌ها، نحوه مهار و مدیریت آن‌ها و هم در برچسب‌هایی که می‌زنیم مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: مردم بزرگ ایران اجازه دهند خادمین آن‌ها در مجلس شورای اسلامی صادقانه با آن‌ها صحبت کنند. این مشکلاتی که اکنون خودش را نشان می‌دهد ریشه در چندین دهه برخورد‌های ما دارد و اگر کسی را به عنوان نفر واحد مقصر نشان دهیم منصفانه نیست. این موضوع حاصل کار همه ما نمایندگان، وکلا، وزرا و روسای قوا است که همه به نوعی هم در این دستاورد‌ها و هم در کمبود‌ها سهم داشته و مقصر هستیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است که همه ما به جنگ واقعیت‌ها رفتیم و کسی که به جنگ واقعیت برود ذلت به سراغ او خواهد آمد، خداوند در ادیان الهی این دستور داده که حیات ما منطبق با واقعیت و دیدن آن باشد.

محبی‌نیا اشاره کرد: آقای پارسایی مطالبی را در خصوص شیراز فرمودند؛ شیراز نسبت به دیگر استان‌ها اوضاع نگران‌کننده تری دارد. من و نمایندگان فارس خودمان را خادم ملت ایران می‌دانیم. ملت فارس بدانید اگر اشتباهی شما را ناراحت کرده است من محبی‌نیا هم شرمنده شما هستم. واقعیت این است که مجلس شورای اسلامی در جریان این تصمیم نبود، ما با آن‌هایی که به دنبال تخریب و اغتشاش هستند کاری نداریم. نیرو‌های نظامی و انتظامی با آن‌ها برخورد خواهند کرد، ولی ملت شریف ایران سزاوار برخی واژگان و برخورد‌ها نیستند.

وی در این باره تصریح کرد: جوان بیکاری که ۱۸ سال سن دارد و اعتراض می‌کند را نمی‌توان اراذل و اوباش بنامیم این جوان متولد نیمه دوم انقلاب است؛ در میاندوآب هم خیلی مفصل آمدند و اعتراض کردند. من هم از فرماندار، مسئولین سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم به نحوی برخورد شد که کوچک‌ترین مساله‌ای پیش نیامد.

این نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده نسبت به مسائل امنیتی تا حدی آشنایی دارم؛ حتما عواملی مانند انگل در خارج کشور، در داخل نیرو‌هایی دارند که آن‌ها خانه تیمی دارند که در همین شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی شدند که برخورد قاطع هم باید با آن‌ها انجام شود، اما هنگامی که ملت و تعدادی از شهروندان کم یا زیاد معترض می‌شوند، ما در مقابل آن‌ها می‌گوییم حق با شما است، اما عزیزان ما‌ای مرد تبریز قهرمان،‌ای شیراز، مشهد و تهران امروز برخی می‌خواهند با ایران تسویه‌حساب کنند که این تسویه‌حساب هم در داخل ریشه دارد و هم در خارج. /۸۵۶/

نظر شما