شناسهٔ خبر: 36514477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴ کارگاه ساختمانی ناایمن در بندرعباس تعطیل شد

بندرعباس - ایرنا - ۱۴ کارگاه ساختمان ناایمن از ابتدای سال‌جاری تا کنون در شهر بندرعباس با انجام بازرسی‌های فنی تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

رییس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این اقدام در راستای ایمن سازی محیط کار، اجرای صحیح مقررات و ضوابط ایمنی، صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از وقوع حوادث برای کارگران انجام شد.

فریبا بهزادی افزود: سقوط افراد در چاله آسانسورها و راه پله ها، سقوط از ارتفاع، سقوط اشیاء بر روی افراد، برق گرفتگی در اثر وسایل برقی معیوب و سیم های برق ناایمن از عمده موارد بروز حوادث ناگوار در کارگاه‌های ساختمانی در حال احداث است.

وی اضافه کرد: حوادث ناشی از کار، خسارات جانی و یا مالی و درمانی سنگینی به دنبال دارد، بنابراین آگاهی، آموزش و رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌ها مورد تاکید است.

وی بیان داشت: با اجرای برنامه های آموزشی، نظارت و کنترل ساخت و سازها میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش یافته است.

بهزادی ابراز داشت: اجرای قوانین و آیین نامه‌های مربوط به ایمنی از وظایف مهم کارگاه‌ها، کارفرمایان و کارگران به ویژه کارگاه‌های ساختمانی است و مسوولان ایمنی وظایفی از قبیل شناسایی خطرات و اقدامات ناایمن، نظارت بر استقرار ماشین آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن و آموزش استفاده از وسایل حفاظت فردی را باید انجام دهند.

نظر شما