شناسهٔ خبر: 36514355 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر نیرو:

افزایش بارندگی‌های امسال نسبت به میانگین بلند مدت

خبرگزاری صداوسیما

وزیر نیرو میانگین بارندگی در دو ماهه نخست سال آبی ۹۹ - ۹۸ را ۲۵ میلیمتر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان سمنان ، رضا اردکانیان در سفر به آرادان گفت : بارندگی های از ابتدای مهر ماه امسال تا کنون نسبت به میانگین بلند مدت 35 ساله ، دو درصد بیشتر و نسبت به سال آبی گذشته 40 درصد کمتر است .
وی خجم ذخیره مخازن ساخته شده در کشور را 50 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و گفت : با توجه به خالی بودن حجم 24 میلیارد متر مکعب از این مخازن ، این مقدار با سیلاب های ملایم ، منظم و کم خسارت سال آبی امسال پر شود.

<div id="video-display-embed-code_4185263"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2574959/4185263?width=350&height=250"></script></div>

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اجرای برنامه های تقویم آبادانی این وزارتخانه با عنوان "پویش هر هفته الف ب ایران " گفت : در قالب این طرح قرار است تا پایان امسال 227 طرح بزرگ صنعت آب و برق کشور با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان افتتاح شود .
به گفته اردکانیان ، از جمله این طرح ها آب رسانی به هزار و 124 روستای کشور ، بهره برداری از سدهای مخزنی ، شبکه آبیاری و زهکشی ، تصفیه خانه های آب و فاضلاب ، نیروگاه های تجدید پذیر و 3 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی است .
وزیر نیرو گفت : بخشی از این طرح ها تاکنون در استان های تهران ، قم ، آذربایجان غربی ، ایلام ، یزد ، کرمان و امروز در سمنان افتتاح شده است .
وزیر نیرو ، برای اجرای برنامه های هفته ششم تقویم آبادانی این وزارتخانه با عنوان "پویش هر هفته الف ب ایران " امروز به گرمسار و آرادان سفر کرد.
وی در این سفر ، پست 400 کیلو ولت ایوانکی و خطوط ارتباطی آن و مرحله دوم مجتمع آب رسانی به روستا‌های گرمسار و آرادان را به بهره برداری رساند .

نظر شما