شناسهٔ خبر: 36513574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مطالبات مردم در نماز جمعه به روش‌های مختلف قابل طرح است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بر طرح و انتقال مطالبات و دغدغه‌های مردم و پاسخ مسؤولان در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جایگاه و تریبون نماز جمعه جایگاه ولایت و متعلق به رهبری بوده و در حقیقت امام جمعه که منصوب رهبری است به نیابت آن را اداره می‌کند.

وی جایگاه رهبری و نماز جمعه را دارای پشتوانه مردمی دانست و اضافه کرد

: مردم همواره نشان دادند پشت سر رهبری معظم انقلاب اسلامی رهنمودهای ایشان را لبیک گفته و با اطاعت از فرامین رهبری در صحنه‌های مختلف حضور جدی و مؤثر دارند.

امام جمعه موقت ورامین جایگاه مهم نماز جمعه را متعلق به رهبری و مردم برشمرد و افزود: مردم باید حرف و مطالبات خود را از زبان خطیب نماز جمعه بشنوند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به تأکیدات رهبری در این موضوع خاطرنشان کرد: ما در نماز جمعه برای مسؤولان و دستگاه‌ها حرمت قائل بوده و شأن آن‌ها را حفظ می‌کنیم ولی در عین حال حلقه وصل برای مردم و مسؤولان هستیم.

وی با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه باید مطالبات مردم مطرح و پاسخ مسؤولان منتقل شود، تصریح کرد: مردم انتظار دارند که دغدغه‌های معمول، قانونی و قابل توجه خود را از زبان امام جمعه شهر خود بشنوند که خواسته به جایی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه ابراز داشت: وقتی در نماز جمعه مطالبات به طور صحیح و قانونی از طریق تریبون آن بیان شود خود به خود سبب امیدواری مردم و شاید مسؤولان هم ملزم و موظف‌ به پاسخگویی بهتر شوند.

حجت الاسلام محمودی بر برجسته شدن جایگاه نماز جمعه از این منظر تأکید و یادآور شد: خطبای نماز جمعه در شرایط فعلی جامعه باید در کنار حمایت کامل از سیاست‌های کلان نظام ضعف‌ها، انتقادها، پیشنهادات و مطالبات مردم و به خصوص جوانان را اعلام و منتقل کنند.

وی نقش‌آفرینی نماز جمعه در این بخش را سبب پویایی و تأثیرگذاری بیشتر و افزایش مخاطبان آن دانست و عنوان داشت: بیان نظرات و درخواست‌های مردم از تریبون نماز جمعه تأثیرگذار و در این راه کمک کننده است.

امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر آزاد بودن کامل فضای نماز جمعه اظهار داشت: مردم می‌توانند مطالب خود را در قالب بنر، طومار و دست نوشته مطرح کنند و حتی تشکل‌ها که به نوعی زبان مردم هستند به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها مواضع خود را بیان کنند و از این فضا استفاده کنند.

انتهای پیام/67052/م/الف

نظر شما