شناسهٔ خبر: 36513333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار و ۶۵۰ برنامه هفته بسیج در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در سراسر استان اجرا می‌شود که از این تعداد ۴۰ برنامه به صورت محوری و همزمان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار حمیدرضا برات‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری افزود: هفته بسیج امسال همزمان با چهل سالگی این نهاد عظیم است که با شعار محوری ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت برگزار خواهد شد.

وی گفت: کارآمدی بسیج امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست و بسیج نشان داده که در هر عرصه‌ای که وارد شده، موفق عمل کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: اولین روز هفته بسیج همزمان با ۳۰ آبان با نام بسیج، مقاومت و ایثار نام دارد و اخلاق و معنویت، علم و فناوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ و بصیرت و بسیج دفاع و امنیت به عنوان روزهای این هفته نامگذاری شده است.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، اعزام ۲ روزه گروه‌های جهادی به مناطق محروم با محوریت ساخت مسکن، رونمایی از آثار فاخر رسانه‌ای، برپایی میز خدمت، همایش انقلابیون جوان و جشنواره جهادگران علم و فناوری را از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد.

سرهنگ برات‌زاده جشنواره غذای سالم، برگزاری نشست‌های بصیرتی، تکریم پیشکسوتان بسیج، گردهمایی بزرگ فعالان فضای مجازی، ایستگاه سلامت و مشاوره حقوقی، جشنواره ققنوس، جشن ازدواج اسلامی و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی با بیان اینکه ۴۰ یادواره شهدا در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات استان برگزار خواهد شد اظهار داشت: یادواره شهدای عشایر استان در شهرستان مرزی زیرکوه از مهمترین یادواره‌های هفته بسیج خواهد بود.

وی از برگزاری رزمایش شکوه، اقتدار و مقاومت با حضور ۱۰ هزار بسیجی در مرکز استان خبر داد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای بسیج در ۴۰ غرفه و محورهای مختلف همزمان با هفته بسیج به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در این هفته ۴۰ گروه جهادی با محوریت ساخت مسکن از شهرستان‌های بیرجند، قاینات و بشرویه به مناطق محروم اعزام خواهند شد و همزمان با آخرین روز هفته بسیج شاهد اختتامیه همایش استانی گروه‌های جهادی در مرکز استان خواهیم بود.

پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ روز بسیج مستضعفین نام دارد و از ۳۰ آبان هفته بسیج آغاز می‌شود.

نظر شما