شناسهٔ خبر: 36513195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با احتساب گشت وگذار در فضای مجازی؛

البرزی‌ها روزی ۸۰ دقیقه مطالعه دارند

50024

مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است که اغلب آنها از منابع به روز در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ادبیات و ... هستند.

صاحب‌خبر -

قنبرعلی هراتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درحال حاضر کتابخانه‌های عمومی استان بیش از ۱۰۰ هزار نفر عضو فعال دارند.

وی با اشاره به سرانه مطالعه البرزی‌ها افزود: با احتساب گشت و گذار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توان گفت هر البرزی روزانه ۸۰ دقیقه‌ مطالعه دارد.

وی با بیان اینکه مردم با مراجعه به کتابخانه‌های استان می‌توانند از منابع روز مطالعه استفاده کنند، افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است که اغلب آنها از منابع به روز در حوزه‌های اجتماعی ، فرهنگی ، ادبیات و ... هستند.

این مسئول با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان مردم باید زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم، گفت: در این راستا احداث کتابخانه‌های مجهز در مناطق مختلف شهر به ویژه نقاط کم برخوردار و محروم از اولویت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

هراتی تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری بخش دولتی از بخش خصوصی و خیرین تقاضا می‌شود به این حوزه ورود کنند و برای ساخت کتابخانه‌های جدید آستین بالا بزنند و همچون گذشته در کنار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی استان افزود: طراحی فضای این کتابخانه باهمکاری اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بهره گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران متخصص به اتمام رسیده است.

وی توضیح داد: با جذب اعتبار مناسب، طبق پیش بینی و تعهد صورت گرفته پروسه ساخت این پروژه دوساله به اتمام می‌رسد و البرزنشینان در سال ۱۴۰۰ صاحب کتابخانه مرکزی خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما