شناسهٔ خبر: 36512835 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فایز السراج:

راه حل بحران لیبی نظامی نیست/ حمله حفتر ناکام ماند

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی گفت: راهکار حل بحران کنونی در لیبی تقسیم قدرت نیست بلکه اجرای انتخابات آزاد و شفاف طبق قانون اساسی سالم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فایز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی گفت: راه حل بحران کنونی در لیبی تقسیم قدرت نیست بلکه اجرای انتخابات آزاد و شفاف طبق قانون اساسی سالم است.

وی افزود: باید به مردم حق انتخاب حکام از طریق انتخابات آزاد و شفاف را داد. همه می دانند که راه حل بحران لیبی نظامی نیست. تلاشهای بین المللی به دنبال ایجاد راهکار سیاسی و توقف دخالت های منفی خارجی در امور لیبی است. انتخابات شفاف تحت نظارت سازمان ملل باید برگزار شود تا مردم حرف خود را بزنند. طرفی با برگزاری انتخابات مخالفت می ورزد که خواهان نادیده گرفتن رای مردم و چمبره انداختن بر حکومت است.

السراج تاکید کرد: ما همچنان بر راهکار سیاسی تاکید داریم زیرا می دانیم که راه حل نظامی برای بحران وجود ندارد. آنچه ما مطرح کردیم در واقع طرح غسان سلامه نماینده سازمان ملل در امور لیبی برای حل بحران لیبی از طریق جمع شدن لیبیایی ها در نشست ملی و زمینه سازی برای انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری بر اساس قانون اساسی سالم و با مشارکت همه مردم لیبی است. ما خواهان حاکمیت قانون و دولت مدنی هستیم اما طرف دیگر به دنبال حکومت تمامیت خواه هستند.

وی از شکست اهدافی که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی به دنبال آن در طرابلس در غرب لیبی بود، خبر داد و گفت: هدف این حمله اشغال پایتخت و تسلط بر قدرت بود که ناکام ماند. ما این حمله مورد حمایت تسلیحاتی و مالی کشورهای خارجی را دفع کردیم و نشانه های پایان جنگ آشکار شده است و نیروهای ما در عرصه جنگ پیشروی هایی داشته اند.

نظر شما