شناسهٔ خبر: 36512688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مازندران در کنترل بازار

استاندار مازندران تاکید کرد همه دستگاه‌های اجرایی باید در قرارگاه اقتصادی و کنترل بازار مشارکت جدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، استاندار مازندران گفت: قرارگاه اقتصادی برای نظارت بیشتر و مطلوبتر بر بازار‌های مازندران با سرپرستی اداره کل صنعت، معدن و تجارت تا فردا باید تشکیل شود و همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در کنترل بازار مشارکت کنند.
حسین زادگان با بیان اینکه کمیته‌های مرتبط با موضوع نظیر کمیته حمل و نقل و پشتیبانی نیز باید به سرعت در استان تشکیل شوند، افزود: اداره کل صنعت معدن تجارت ساختار اجرایی این قرارگاه و کمیته‌های مرتبط را تا پایان امروز به استانداری باید اعلام کند.
او گفت:کنترل و نظارت بر بازار در اولویت اول دستگاه‌های اجرایی استان باید باشد تا فرصت طلبان اجازه سوءاستفاده نداشته باشند.
استاندار مازندران گفت: در راستای اجرایی این برنامه از همه ظرفیت‌های استان از جمله بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و همه اقشار مردم باید استفاده شود.
او افزود: برای مبارزه با گران فروشی تعزیرات حکومتی و اداره کل صنعت معدن تجارت هر شهرستان موظف هستند در یک نقطه از شهر با نصب کانکس یا چادر شکایت‌های مردمی در خصوص گرانفروشی را بررسی کند و مسئولیت اجرای آن نیز با دفتر امور شهری استانداری خواهد بود.
حسین زادگان با بیان اینکه عزم دولت و دستگاه‌های اجرایی برخورد با گران فروشان و سوءاستفاده کنندگان از شرایط است، گفت: بازار باید کاملا مدیریت شود و اشراف اطلاعاتی بر بازار نیز باید بیش از گذشته باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه سامانه خبری ۱۲۴ باید کارآمدتر شود، افزود: به نظر می‌رسد مردم ارتباط خوبی با این سامانه برقرار نمی‌کنند، اما در این شرائط حساس مردم نیز باید به کمک دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار بیایند و هر گونه تخلف و گران فروشی را گزارش کنند.
او در خصوص تصمیم اخیر سران سه قوا درخصوص بنزین نیز با بیان اینکه کشور ما ۱۹ برابر بیشتر از چین یارانه انرژی می‌دهد، افزود: کشور ما سالانه ۶۹ میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهد در حالیکه این رقم در چین با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر ۴۴ میلیارد دلار است.
حسین زادگان افزود: بودجه عمرانی کشور سالانه ۶۲ هزار میلیارد تومان و میزان یارانه انرژی ۹۷۰ هزار میلیارد تومان و مصرف سوخت در کشور نیز دو برابر میانگین جهانی است.
استاندار مازندران با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد مردم خودرو ندارند، افزود: یارانه‌ای که به بخش انرژی پرداخت می‌شد به جیب نیمی از مردم که خودرو ندارند نمی‌رفت، اما اکنون با اختصاص مبالغی برای حمایت خانوار‌ها که توسط دولت از امروز پرداخت می‌شود این یارانه مستقیما در اختیار اقشار متوسط و متوسط به پایین جامعه قرار می‌گیرد.
او با قدردانی از صدا و سیما جهت ارائه گزارش‌های واقع بینانه در خصوص اصلاح نرخ بنزین و وضعیت بازار از رسانه‌های دیگر نیز خواست این واقعیت‌ها را به مردم بگویند.

نظر شما