شناسهٔ خبر: 36512682 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

برگزاری1200 نمایشگاه کتاب در مدارس استان

«محمد شعبانی» با اشاره به هفته کتاب - 24 تا 30 آبان- گفت: همه ساله برنامه های مختلفی مانند مسابقات کتاب‌خوانی و توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس در جهت ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، «شعبانی» افزود: یکی از برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی امسال «طرح ملی 50000 نمایشگاه کتاب در 50000 مدرسه» بود که امسال بیست و دومین دوره آن شروع شد.

وی در ادامه افزود:  روش اجرای طرح  این گونه بود  که کارشناسان انتخاب کتاب از سراسر کشور از تابستان گذشته،  کتاب‌هایی که مناسب دانش‌آموزان استان خودشان بود، انتخاب کردند  و کتاب‌ها در این هفته هفته کتاب-  جهت برپایی نمایشگاه  به مدارس  استان‌ها ارسال  شده تا در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به انتخاب آموزش و پرورش  مازندران  به‌عنوان استان برتر در برگزاری نمایشگاه کتاب برای 11 سال پیاپی، گفت:  در سال جاری  80.000 جلد و رقمی حدود 4 میلیارد و ششصد میلیون ریال،  در قالب 800 عنوان کتاب درخواست دادیم  و همچنین برنامه برگزاری 1200 نمایشگاه کتاب را در سراسر استان داریم .

این مقام مسئول همچنین افزود: سرانه کتاب دانش‌آموزان در کشور 5 جلد است  درحالیکه با بررسی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مدارس استان،  سرانه  هر دانش آموز 8 جلد کتاب است  که 3 جلد از سرانه کشوری بالاتر است .

شعبانی همچنین گفت: از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در آموزش و پرورش مازندران برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی، دانایی و توانایی است که دانش‌آموزان مازندرانی در مرحله کشوری خوش درخشیدند و عناوین برتر را کسب کردند ضمن اینکه مسابقه دیگری که به ابتکار استان مازندران طراحی شد جشنواره خلاصه نویسی کتاب به نام «ایران می‌خواند»  است که در هفته کتاب آغاز شد .

نظر شما