شناسهٔ خبر: 3651174 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: دولت یازدهم به دنبال رونق بخشیدن به کسب و کارهای حوزه ICT است

دکتر محمود واعظی با حضور در جشنواره وب و کنفرانس وب و موبایل ایران با بیان این که دولت یازدهم به دنبال رونق بخشیدن به کسب و کارهای حوزه ICT است اظهار داشت: از برگزاری چنین رویداد هایی که باعث رونق کسب و کار های کوچک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می شود استقبال می کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  دکتر محمود واعظی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هرگونه تصدی گری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  اجتناب کرده و خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی     می داند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری استارتاپ ها در شرایط حال حاضر کشور ادامه داد: کشور ما از نیروی متخصص جوان که توانایی های بسیاری دارند بهره مند است و در صورتی که بستر مناسب فراهم شود می توان با این وجود شاهد رونق حوزه ICT بود.
وی با اشاره به استقبال مردم  و اپراتور ها از ورود نسل سوم تلفن همراه به کشور گفت: ماهیانه نزدیک به یک میلیون تلفن هوشمند به شبکه ارتباطی کشور افزوده می شود و در حال حاضر نیز حدود  بیست میلیون تلفن هوشمند در دست مردم  است.
واعظی برقراری دولت الکترونیک و دولت همراه را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات خواند و گفت: ورود نسل سوم تلفن همراه در کشور مقدمه ای برای توسعه دولت همراه بوده است چرا که با ورود نسل های جدید  ارتباطی ، مردم می توانند نیازمندی ها و خدمات دولتی را  در بستر تلفن همراه بر آورده کنند.
وزیر ارتباطات با بیان این که در طول یکسال و نیم گذشته وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور بوده است گفت: برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه باید عقب ماندگی های کشور را در بخش زیرساخت جبران می کردیم تا با کمک بخش خصوصی بتوانیم صنعت کسب و کار را در حوزه ارتباطات رونق دهیم.
 وی در پایان با بیان این که موفقیت فعالان بخش خصوصی را موفقیت خود می دانیم گفت: کمک به توسعه محتوای بومی در کشور با همراهی  فرزندان این مرز و بوم جز سیاست های وزارت ارتباطات در دولت تدبیر و امید بوده و حمایت مالی و فنی  از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به این منظور، جز اصلی ترین سیاست های ما است.

نظر شما