شناسهٔ خبر: 36510842 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاییزه کتاب از مرز فروش ۳۰ میلیاردریال عبور کرد

تهران- ایرنا - طرح پاییزه کتاب که همزمان با بیست‌وهفتمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، از مرز فروش ۳۰ میلیارد ریال کتاب گذشت.

صاحب‌خبر -

براساس اعلام بیست‌وهفتمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح پاییزه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ مجری‌گری موسسه خانه کتاب جهت ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتاب‌فروشان و ناشران همزمان با هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به مدت ۸ روز در تهران و شهرستان‌ها برگزار شده است.

در طرح پاییزه کتاب برای تمامی کتابفروشی‌های عضو طرح، ۲۰ درصد تخفیف فروش تا سقف ۱۲۰هزار تومان در نظر گرفته ‌شده ‌است. برای نخستین بار در این دوره از پاییزه کتاب شهرداری تهران و مشهد در این طرح مشارکت دارند.   

بر اساس آمار به‌دست ‌آمده تا صبح روز دوشنبه (۲۷ آبان ماه)، تعداد ۹۶ هزار و ۵۸۴ نسخه کتاب به ارزش ۳۰ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال در سراسر کشور به فروش رسیده است.

در طرح پاییزه، ۶۰۶ کتابفروشی عضو طرح شده‌اند که ۱۳۱ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۴۷۵ کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت هستند.

تا صبح روز دوشنبه (۲۷ آبان ماه)، پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب، کتاب رشد اهواز، پردیس کتاب مشهد، و فرازمند رشت، دنیای کتاب قم و شهرکتاب مشهد بوده‌اند و پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس تعداد کتاب، خراسان رضوی با ۱۵۶۴۸، تهران ۱۴۹۰۸، خوزستان ۱۰۳۴۶ و قم ۷۴۱۳ نسخه فروش بوده‌اند و پس از آن‌ها، استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، فارس، آذربایجان‌شرقی و گلستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس مبلغ فروش، سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳  آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد. همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

نظر شما