شناسهٔ خبر: 36510192 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حسین کنعانی‌مقدم، دبیر کل حزب سبز ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

داوری جامعه روحانیت مبارز خیال‌مان را راحت کرده است/ با هرگونه سهم‌خواهی مقابله خواهیم کرد/ اصولگرایان در دهه گذشته انشقاق داشتند

حسین کنعانی‌مقدم گفت: در انتخابات پیش رو اگر گروه‌ها به بهانه‌های مختلف بخواهند در کار شورای وحدت سنگ‌اندازی کنند،‌ انتخابات را واگذار خواهیم کرد و در نتیجه از اجرایی کردن برنامه‌هایی که برای خروج کشور از بحران داریم باز خواهیم ماند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «این چه تدبیر و ائتلافی است که به ما  اجازه می‌دهد  بنشینیم و چون قبل بار دیگر همان راه را برویم که نتیجه‌اش این باشد؟ بد نیست اشاره کنم، به ائتلافی که هدفش باختن باشد وارد نخواهیم شد و نیز ائتلافی که در آن سهم‌خواهی هدف باشد یا از قبل منتخبش معین شده باشد یا کار به شکل پدرسالارانه باشد ورود نخواهیم کرد. به این جمع‌بندی‌ها دقت کنید تا به نتیجه برسیم. ناگفته نماند گاه می‌گویند پایداری به نتیجه توجه نمی‌کند، این درست نیست. در نظر گرفتن نتیجه خود جزئی از وظیفه است؛ یا گفته می‌شود رأی آور بودن نماینده جزو شاخصه‌ها نیست. این هم درست نیست، ولی همه حرف هم نیست، که باید اصلح را رأی‌آور کرد.»

 

اظهارات بالا واکنش مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری، نسبت به تحرکات انتخاباتی این روزهای شورای وحدت اصولگرایان است تا این شائبه به وجود بیاید که جبهه پایداری دوباره تصمیم گرفته، ساز مخالف بنوازد.

 

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره اظهارات مرتضی آقاتهرانی مبنی بر مخالفت با پدرخواندگی در شورای وحدت اصولگریان گفت: با توجه به اینکه جامعه روحانیت مبارز بحث نظارت و داوری مناسبات شورای وحدت اصولگرایان را بر عهده گرفته است، طبیعتاً جایی برای نگرانی و تشکیک وجود ندارد.

 

دبیر کل حزب سبز ایران ادامه داد: ما در حزب سبز ایران هم اگر حس کنیم در شورای وحدت سهم‌خواهی و رانت و این حرف‌هاست، حتماً واکنش لازم را نشان خواهیم داد. اما در هر شرایطی تلاش خواهیم کرد که وحدت و انسجام حاصل شود تا از این طریق همه سلیقه‌های اصولگرایان با یک لیست واحد در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنند و بتوانیم نتیجه‌ای مطلوب بگیریم.

 

این فعال اصولگرایی همچنین گفت: در واقع گروه‌های اصولگرایی شبیه گروه سمفونیکی هستند که هر کدام ساز مشخصی در دست دارند، اما نت‌ها طوری است که با هم موسیقی زیبایی را می‌نوازیم. حالا اگر قرار باشد یک گروهی ساز ناکوک بنوازد و کار گروهی را مختل کند،‌ حتماً خودش مجبور به تحمل حاشیه‌نشینی و انزوا خواهد شد.

 

کنعانی‌مقدم تاکید کرد: اصولگرایان در شرایطی به استقبال انتخابات می‌روند که کمافی‌‌السابق چندصدایی دارند و به همین دلیل رهبر ارکستر، که همان اعضای محترم جامعه روحانیت مبارز هستند، باید با درایتی که به خرج می‌دهند، هماهنگی و وحدت لازم را ایجاد کنند. اگر این مهم عملی نشود، اصولگریان به طور حتم به استقبال شکستی بزرگ در انتخابات مجلس می‌روند.

 

او در همین راستا توضیح داد: به همین دلیل گروه‌ها و احزابی که به شورای وحدت پیوسته‌اند باید با در نظر گرفتن اهمیت انتخابات آتی تمام هم‌وغم‌شان را به کار ببندند و هر کدام چهره‌های اصلح و شایسته را برای قرار گرفتن در فهرست نهایی انتخابات معرفی کنند تا ان‌شاءالله اصولگرایان در انتخابات اکثریت کرسی‌های مجلس یازدهم را در اختیار بگیرند.

 

حسین کنعانی‌مقدم در پایان گفت: اصولگرایان در یک دهه گذشته فضایی توأم با انشقاق را تجربه کرده و طبعاً در چند انتخابات نتوانسته‌اند شرایط مطلوبی ببینند. در انتخابات پیش رو اگر گروه‌ها به بهانه‌های مختلف بخواهند در کار شورای وحدت سنگ‌اندازی کنند،‌ انتخابات را واگذار خواهیم کرد و در نتیجه از اجرایی کردن برنامه‌هایی که برای خروج کشور از بحران داریم باز خواهیم ماند.

 

نظر شما