شناسهٔ خبر: 36508680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

کرسی‌های آزاد اندیشی علمای شیعه و اهل سنت برگزار شود

حوزه/ حجت الاسلام سرایی گفت: وحدت وسیله‌ای برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و علمای اسلام وقتی احساس کردند در جایی میان مسلمان مسئله‌ای وجود دارد باید آن را طرح کرده و حل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » از ارومیه حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، امروز در نشست صمیمی مسئولین سپاه آذربایجان‌غربی با علمای اهل سنت که در سالن جلسات سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار داشت:  امروز نقد لازمه جامعه است، اما بابد توجه داشت که نقد غیر از تخریب است و مسلمین باید عیب و نقص خود را به همدیگر تذکر دهند.

وی ادامه داد: امروز هدف دشمن اختلاف اندازی بین شیعه و اهل سنت است و وهابیت و شیعه انگلیسی سردمدار این اختلاف هستند؛ در روز عاشورا دولت انگلیس هزاران قمه به دست عده‌ای می‌دهد و در لندن شروع به قمه زنی می‌کنند و از آن به عنوان تبلیغات علیه اسلام استفاده می‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به این که امروز ارتباط عمیقی میان شیعه انگلیسی و وهابیت وجود دارد، بیان داشت: اسلام دین اندیشه است و نتیجه تبعیت از تعصب جاهلی، خشونت و جنگ میان مسلمانان است.

وی با بیان این که جهل و تعصب بزرگترین خطر برای اتحاد مسلمین است، تصریح کرد: وحدت وسیله‌ای برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و علمای اسلام وقتی احساس کردند در جایی میان مسلمان مسئله‌ای وجود دارد باید آن را طرح کرده و حل کنند.

حجت الاسلام سرایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید هر گونه توهین به مقدسات مسلمین را حرام اعلام کرده‌اند و ما نخواهیم گذاشت دشمن به هدف خود برسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دشمن با پروژه معامله قرن اسلام را هدف قرار داده است، لذا وظیفه حوزه‌های علمیه تربیت دیپلمات‌های وحدت است.

وی بیان داشت: امروز باید میان علمای شیعه و اهل سنت کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شود.

انتهای خبر/

نظر شما