شناسهٔ خبر: 36508619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

ظرفیت جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان افزایش یافت

رئیس دانشگاه کردستان گفت: تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان افزایش چشمگیری داشته و دانشگاه ظرفیت افزایش جذب و پذیرش دانشجویان بیشتری را دارد.

صاحب‌خبر -

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص جذب دانشجویان خارجی گفت: دانشگاه کردستان در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه ارتقای وجهه بین المللی خود انجام داده و با توجه به مرزی بودن استان کردستان موقعیت خوبی برای تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه وجود دارد و تمرکز بر آن درآمدزایی مطلوبی برای دانشگاه در پی خواهد داشت.

صادقی افزود: حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه به نفع استان است چرا که دانشجویان خارجی می‌توانند در سطح کلان به عنوان سفیران فرهنگی ایفای نقش کنند و با بازگشت به کشور خود، افراد بیشتری را برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران ترغیب کنند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان افزایش چشمگیری داشته است و در حال حاضر ۴۹۲ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه ظرفیت افزایش جذب و پذیرش دانشجویان بیشتری را دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان برای ارتقای وجهه بین المللی اهتمام ویژ‌ه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانسته ایم سهمیه‌های خوبی در اراسموس پلاس و ارنست ماخ برای دانشگاه جذب کنیم و دانشجویان زیادی در قالب طرح تبادل دانشجو در دوره‌های مختلف دانشگاه‌های اسپانیا و اتریش حضور پیدا کرده اند.

نظر شما