شناسهٔ خبر: 36508538 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۱۴۱ درصدی استقبال از دوسالانه مجسمه سازی

تهران-ایرنا- ؛مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رشد ۱۴۱ درصدی آثار رسیده به هشتمین دو سالنه ملی مجسمه سازی تهران نسبت به دوره پیشین خبر داد.

صاحب‌خبر -

هادی مظفری روز دوشنبه افزود: در سایت هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران ۵۵۰ هنرمند با ۱۵۸۲ اثر هنری آثارشان را به ثبت رساندند . این آمار نشان از رشد ۱۴۱ درصدی آثار و طرح های ثبت شده دارد . از نظر کمی حضور هنرمندان نیز در این دوره ۴۱ درصد افزایش داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران ادامه داد: این دوره از دوسالانه به شکل غیر رقابتی است و بر مبنای پژوهشی و ارتباط دوسویه میان هنرمند و مخاطب شکل گرفته است.

ویژگی های این دوره از دوسالانه مجسمه سازی تاکید بر روند شکل گیری آثار است. در این دوره مقرر شده، پس از اعلام نتایج اولیه، مخاطب به صورت مجازی شاهد روند شگل گیری یک اثر هنری از ایده تا اجرا باشد. درگاه اینترنتی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران از صفر تا صد خلق یک اثر هنری را پیش روی مخاطبان و علاقمندان به نمایش خواهد گذاشت. 

طبق آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران در کل ۵۵۰ هنرمند با ۱۵۸۲ اثر و ایده های ثبت شده در سایت در این دوره دوسالانه حضور خواهند داشت . از میان شرکت کنندگان، ۲۷۷ هنرمند خانم  و ۲۷۳  هنرمند آقا هستند . ۳۴۴ نفر از شرکت کنندگان از پایتخت و ۲۰۶ نفر از سایر استان ها در این دوره دوسالانه حضوردارند . پس از تهران بیشترین آمار متعلق است به : استان البرز ۷۰ نفر، اصفهان ۲۸ نفر ، خراسان رضوی ۲۵ نفر و مازندران ۱۵ نفر سپس باقی استان ها.

محمود بخشی، نرگس حریریان، ندا رضوی پور، بیژن غنچه پور، ملک دادیار گروسیان، محمود محرومی، کامبیز موسوی اقدم اعضای این شورا هستند . این دوره دوسالانه مجسمه سازی تهران به دبیری محمود بخشی برگزار خواهد شد. آثار رسیده نیز توسط   نازگل انصاری نیا، شهرزاد چنگلوایی، نرگس حریریان، ندا رضوی پور، بیژن غنچه پور، سهراب محبی، کامبیز موسوی اقدم انتخاب می شوند.
انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران را به شکل غیر رقابتی در اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می کند.

نظر شما