شناسهٔ خبر: 36506543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه تبریز: تقدیم ۱۰ هزار شهید به نظام و انقلاب از افتخارات خطه آذربایجان است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افتخار خطه آذربایجان را تقدیم ۱۰ هزار شهید به نظام و انقلاب دانست و گفت: هرگز ملت شهیدپرور آذربایجان شرقی اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسینم از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم شامگاه دیروز در هفتمین یادواره شهدای منطقه ارسباران اظهار داشت: شهادت پیروزی در برابر شیطان و فتح قله‌های کمال است از این رو وظیفه داریم شهدا را فراموش نکنیم و روحیه شهادت‌طلبی را در جامعه زنده کنیم.

وی با بیان اینکه مرگ در راه خدا بهترین بازگشت به سوی حق تعالی است تصریح کرد: تجلیل از فرهنگ شهادت یک ضرورت است و شکل و محتوای یادواره کسانی که در راه خدا جهاد کرده و به شهادت رسیده‌اند، اندیشه ادامه دهندگان این راه را جهت می‌دهد.

امام جمعه تبریز افزود: کسانی که روحیه جهاد و شهادت را در وجود خود تقویت می‌کنند و در برابر دشمنان با آگاهی کامل می‌ایستند هرگز ذلت و خواری نخواهند دید.

وی شهادت را معامله عزتمندانه و سومند برای انسان عنوان و خاطرنشان کرد: انسان‌های آگاه در این معامله با کنار گذاشتن تعلقات دنیوی، مرگی را انتخاب می‌کنند که خداوند در قرآن می‌فرماید شهیدان همیشه زنده هستند.

آل‌هاشم با بیان اینکه شهیدان در کنار اولیا الهی و بهشت برین جایگاه والا و با فضلیت دارند گفت: خداوند از نعمت‌های فروانی که از روی فضل خود شهدا را سیراب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به موضع برخی افراد ناآگاه درباره تکرار یادواره‌های شهدا تصریح کرد: همان طور که حادثه کربلا در سایه تکریم دهه ماه محرم و عزاداری‌های ماه صفر زنده است و تکرار درس‌های نهضت عاشورا آموزه‌های این مکتب را عالم‌گیر کرده است از این رو اگر بخواهیم یاد و نام شهدا فراموش نشود باید یادواره‌های شهدا با عظمت بیشتری برگزار شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شرف و اقتدار ملت ایران را در سایه خون شهدا است گفت: اگر امروز مسئولان کشور ما در عرصه‌های بین‌المللی از حیثیت نظام اسلامی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

آل‌هاشم افتخار خطه آذربایجان را تقدیم 10 هزار شهید به نظام و انقلاب دانست و تاکید کرد: هرگز ملت شهیدپرور آذربایجان شرقی اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما