شناسهٔ خبر: 36504735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۹ تروریست در عملیات ارتش مالی کشته شدند

تهران- ایرنا- ارتش مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان دو عملیات نیروهای نظامی در مرکز این کشور دستکم ۱۹ تروریست کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، ارتش مالی اعلام کرد که این عملیات از روز جمعه و در شهرهای «وینکورو» و «موندورو» واقع در مرکز این کشور آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، عناصر تروریستی که هدف این دو عملیات ارتش مالی قرار گرفتند، متهم بودند که چهارشنبه گذشته با حمله به قبایل مسلمان فولانی در این منطقه، دستکم ۲۰ روستایی را کشتند.

تروریست ها در مهرماه نیز با حمله به کاروان صلحبانان سازمان ملل در مالی به وسیله بمب کنار جاده ای، چند تن از آنها را کشتند.

در اواخر مهر نیز در حمله دیگری به نظامیان مالی  ۲۵ تن از آنها به قتل رسیدند، اما مسؤولیت آن حمله را یک گروه افراطی وابسته به «القاعده» در «مغرب اسلامی» موسوم به «آکیم» بر عهده گرفته بود.

شمال مالی در سال ۲۰۱۲ به طور موقت به دست شبه‌نظامیان افراطی افتاد و دولت مالی با کمک فرانسه توانست این افراد وابسته به القاعده را به عقب براند. در زمان حاضر مانند گذشته همچنان گروه‌های افراطی در منطقه فعال هستند و هر از گاهی دست به عملیات می‌زنند.

نظر شما