شناسهٔ خبر: 36503808 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همزمان با گرامیداشت چهل سالگی بسیج:

نخستین جشنواره «شعر دانش آموزی» بسیج در قم برگزار می‌شود

حوزه/ مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان قم از برگزاری نخستین جشنواره شعر دانش آموزی بسیج و گرامیداشت شهدای دانش آموز همزمان با چهل سالگی تشکیل بسیج خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد الهی پور در گفتگو با  خبرگزاری حوزه،  با تبریک فرارسیدن موالید ربیع الاول و چهلمین سالگرد تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: استعدادهای فراوانی در مدارس ما وجود دارند که برای شکوفا شدن نیاز به بهانه‌هایی همچون برگزاری جشنواره دارد و امیدواریم برگزاری چنین جشنواره‌هایی پیش زمینه‌ای برای ظهور نسلی تازه نفس و درخشان در ادبیات معاصر باشد.
 
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره شعر دانش آموزی سابقه چندانی در استان قم ندارد، افزود: ما به دنبال آن هستیم که با برگزاری جشنواره دوسالانه شعر در سطح دانش آموزان استان قم، خون تازه‌ای در رگ‌های پیکره شعر و ادب استان تزریق نماییم.
 
الهی پور با اشاره به جزییات جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره شعر دانش آموزی بسیج در دو بخش شعر و دلنوشته و بخش ویژه چهل سالگی بسیج، پذیرای آثار دانش آموزان دختر و پسر قم در دو سطح متوسطه اول و دوم می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان مستعد در ابتدای راه شاعرانگی خود هستند و نمیتوان از آن‌ها توقع پرداختن به موضوعات خیلی جزئی را داشت، یادآور شد: به همین دلیل موضوع و قالب آثار ارسالی آزاد است، اما پرداختن به موضوعاتی همچون بسیج، ایثار و شهادت، مقاومت، فعالیت‌های جهادی، اردوهای راهیان نور دانش آموزی و .. در کنار رعایت وزن و قافیه، در داوری از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان قم ادامه داد: جوایزی همچون لوح تقدیر، هدایای نقدی و فرهنگی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده و در مجموع حداکثر ۳۰ دانش آموز برگزیده جشنواره می‌توانند بصورت رایگان از دوره آموزش تخصصی مبانی شعر که با حضور اساتید مطرح شعر استان برگزار می‌شود، بهره‌مند گردند.

وی افزود: جشنواره شعر دانش آموزی به همت سازمان بسیج هنرمندان استان قم، بسیج دانش آموزی و ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌گردد.

الهی پور تصریح کرد: مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان همزمان با هفته اول آذر ماه مصادف با هفته بسیج برگزار می‌گردد و دانش آموزان علاقمند به شرکت در جشنواره می‌توانند حداکثر تا ۳۰ آبان، اشعار خود را از طریق شماره ۰۹۱۹۹۷۴۹۳۷۲ به شبکه‌های اجتماعی ارسال نمایند.

نظر شما