شناسهٔ خبر: 36503160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: مدیران، جامعه را با سهمیه‌بندی بنزین همسو کنند

بجنورد- ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: طرح سهمیه‌بندی بنزین نیاز کشور است و مدیران باید تلاش کنند تا جامعه با اجرای این طرح همسو شود و در این باره باید توجیه‌های لازم انجام شود.

صاحب‌خبر -

محمدعلی شجاعی یکشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: اجرای سهمیه بندی بنزین و اصلاح قیمت سوخت، برای کشور لازم بوده است و یقینا اگر نیاز نبود اجرایی نمی شد.

وی افزود: تمام شلوغی های اخیر به علت وجود تحریک کننده، ایجاد شده است، وگرنه اعتراض، به بانک آتش زدن نمی رسد و اصولا نباید به اینجا برسد که البته، این معاندت ها، از قبل نیز قابل پیش بینی بود.  
وی گفت: آسیب دیدن جامعه در این شلوغی ها، به علت تحریک ها، ناراحت کننده است. البته خراسان شمالی، آرام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
شجاعی اظهار داشت: سهمیه بندی بنزین، یک تصمیم کشوری است، وقتی سران سه قوه پای کار بوده اند و کار، کارشناسی شده است، باید مردم هم با آن همراهی کنند.  
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: رویکرد ما، اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی است و خوشبختانه در این استان، شاهد فضایی آرام هستیم.

مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نباید واگذار شود

استاندار خراسان شمالی از رویکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان مبنی بر واگذاری موقت برخی از مراکز به دیگر دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و خواستار توقف این روند شد.

وی افزود: نیاز کنونی استان بویژه در نواحی روستایی، مهارت آموزی به افراد و به‌خصوص جوانان است تا از مشکل اشتغال و بیکاری کاسته شود اما در استان ما به جای اقدام در این مورد، ساختمان ها واگذار شده است.
شجاعی تصریح کرد: جوان روستایی نمی تواند نیاز خود به آموزش را شناسایی کند و این مدیران و مسئولان هستند که باید در این زمینه ورود داشته، نیروی ماهر تربیت کنند و آموزش ها را مطابق با نیاز هر منطقه توسعه دهند اما به این راحتی از کنار آموزش گذشته ایم.
وی اظهار داشت: یکی از مراکز فنی و حرفه ای قرار است در اختیار شورای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد، مکانی که می تواند محل آموزش مهارت و کمک به حل مشکل بیکاری و شغل جوانان باشد، اکنون به علت غفلت ها، باید محلی برای درمان معتادان شود.
شجاعی افزود: نبود آموزش برای جوانان و روی آوردن آنان به اعتیاد، به هم مرتبط است.
به گزارش ایرنا، پنج مرکز از ۶ مرکزی که اداره کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی مازاد اعلام کرده،  در اختیار دستگاه های اجرایی است و در حالی که مقرر بود در این نشست اعضا به تمدید این امر رای دهند،  استاندار با این اقدام مخالفت کرده و آن را از دستور کار جلسه خارج کرد.

انتقاد استاندار از عدم شناسایی زمین‌های مازاد دستگاهها  

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه مقرر بود زمین های مازاد دستگاه های اجرایی استان شناسایی و در اختیار ستاد بازآفرینی شهری قرار گیرد، از تاخیر در انجام این اقدام انتقاد کرد.  
شجاعی با اشاره به اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه ۹۹ اظهار داشت: شمار نیروهای قراردادی در دستگاه های اجرایی استان بالا است و در این زمینه قرار بود حمایت هایی از استان باشد که نیاز است در این باره پیگیری شود.  
وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال ۹۹، رتبه این استان از بودجه ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده، ۲۷ است، افزود: استان از نظر سهم داشتن از این اعتبارات رده پایینی دارد که ضروری است در این زمینه هم پیگیری هایی انجام شود.  
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: میزان اعتبارات هزینه ای امسال استان بیش از ۲ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال است که این رقم با ۱۴.۳ درصد افزایش، در لایحه بودجه سال ۹۹ به ۲ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال رسیده است.
حسن پارسی پور اظهار داشت: میزان رشد این اعتبارات در تمام استان ها یکسان است.  
وی افزود: میزان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری ۹۸۶ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال بود که این رقم در بودجه سال آینده با ۳۲.۱ درصد رشد به بیش از هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال رسیده است
وی افزود: سهم حمل و نقل از اعتبارات لایحه سال ۹۹ استان ۱۶.۶ درصد، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ درصد، آب و فاضلاب ۱۰.۹ درصد و منابع آب ۸.۸ درصد است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته میزان اعتبارات برخی از دستگاه ها با در نظر گرفتن منابع از محل توازن منطقه ای، افزایش خواهد یافت.

حسن نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به کمبود میزان آموزش های فنی و حرفه ای در استان گفت: بر اساس آمار، میزان آموزش های ارائه شده در مراکز دولتی این استان نصف میزان آموزش های مراکز دولتی استان خراسان جنوبی بوده است.
 

نظر شما