شناسهٔ خبر: 36503141 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

در قم؛

مراسم چهلم درگذشت "اولین روحانی شیعه شیلیایی" برگزار می‌شود

ابنا

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ "خلیل ساحوری" در مسجد مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم اربعین درگذشت شیخ «خلیل یاروب ساحوری» اولین روحانی شیعه کشور شیلی در قم برگزار می شود.

این مراسم فردا دوشنبه 27 آبان 1398 بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه عالی امام خمینی(ره) در جنب میدان جهاد برگزار خواهد شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «خلیل یاروب ساحوری» مستبصر اهل آمریکای لاتین و عضو شیلیایی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که «اولین طلبه اهل شیلی حوزه علمیه قم» محسوب می شد، همزمان با تحصیلات طولانی در جامعة المصطفی(ص) العالمیة و نیز دروس آزاد حوزوی، به امر تبلیغ و نشر معارف قرآن و عترت نیز اهتمام داشت.

آن فقید سعید همچنین بیش از ده سال با خبرگزاری ابنا همکاری کرد و چندین سال دبیر بخش زبان اسپانیایی این رسانه شیعیان جهان بود. مراسم تشییع پیکر پاک این مجاهد و مهاجر الی الله روز شنبه 13 مهر 1398 با حضور خانواده آن مرحوم، همکارانش در خبرگزاری ابنا، طلاب لاتینی، فضلای ایرانی و غیر ایرانی حوزه علمیه قم و مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعة المصطفی(ص) و مؤسسه نسیم رحمت از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و نماز میت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رییس جامعة المصطفی(ع) العالمیة اقامه شد. سپس پیکر این مرد بزرگ به امامزاده علی بن جعفر الصادق(ع) منتقل گردید و پس از سالها تلاش و جستجوگری و یافتن حقیقت، در کنار شهدای اسلام آرام گرفت.

..................
پایان پیام/ 268

نظر شما