شناسهٔ خبر: 36503127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ناسا صدها میلیون دلار به «بوئینگ» پرداخت کرد

خبرگزاری فارس

گزارش حسابرسی گفته است که ناسا با پرداخت صدها میلیون دلار به شرکت بوئینگ یک قرارداد ثابت برای توسعه سفینه فضایی برای حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی...

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از آر. اف.ای، گزارش حسابرسی گفته است که ناسا با پرداخت صدها میلیون دلار به شرکت بوئینگ قرارداد ثابت برای توسعه یک سفینه فضایی برای حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، بسته است.

ایالات متحده از زمان پایان برنامه Space Shuttle در سال ۲۰۱۱ به روسیه تکیه کرده است تا خدمه خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کند، اما در حال حاضر قردادهای میلیاردی با دو شرکت بوئینگ و اسپیس‌ایکس بسته تا آنها را برای ساخت یک سفینه فضایی در خدمت خود درآورد.

طبق قرارداد منعقد شده بین ناسا و این دو شرکت، بوئینگ و شرکت خصوصی اسپیس‌اکس موظف هستند، سفینه‌ای با قابلیت حمل فضانوردان را طراحی کنند تا ناسا، فضانوردان را به ایستگاه فضایی ارسال کند.

گزارش جدید حاکی از آن است: ناسا توافق کرده مبلغ ۲۸۷.۲ میلیون دلار بیشتر از قیمت‌های ثابت بوئینگ را برای کاهش فاصله ۱۸ ماهه در پروازهای ISS پیش بینی شده در سال ۲۰۱۹ بپردازد.

برنامه خدمه تجاری با تأخیر همراه است زیرا این دو شرکت با مشکلات فنی و ایمنی روبرو هستند.

از ماه مه سال ۲۰۱۹، قراردادهای بوئینگ و اسپیس اکس ۴.۳ میلیارد و ۲.۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود که هر شرکت ۶ مأموریت مسافرتی به ایستگاه فضایی را تقبل کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما