شناسهٔ خبر: 36502893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

«محمد حسین‌خانی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تأکید کرد؛

ضرورت مقابله «آتش به اختیار» در برابر نفوذ فرهنگی دشمن/ تاکنون ۲۱ هزار جلد کتاب به بازار عرضه کرده‌ام

نویسنده کتاب «بابا کی میایی» گفت: ما در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و به‌صورت «آتش به اختیار» می‌توانیم با قلم و تهیه محتویات مناسب و معرفی قهرمانان واقعی و الگو‌های فراموش‌نشدنی خودمان، سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن باشیم.

صاحب‌خبر -

ضرورت مقابله «آتش به اختیار» در برابر نفوذ فرهنگی دشمن/ تاکنون ۲۱ هزار نسخه جلد کتاب به بازار عرضه کرده‌امبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمد حسین‌خانی» از نویسندگان کشور است که سال‌ها در عرصه نویسندگی خصوصا کتب دفاع مقدس و نیز برگزاری یادواره‌های شهدا فعالیت می‌کند. وی متولد روستای نمونه کشوری «گُنجان» در شهرستان «رابر» استان کرمان است، روستایی که با جمعیت حدود هزار نفری، در دوران دفاع مقدس تعداد ۷۰ شهید، چهار آزاده، هفت جانباز با جانبازی ۷۰ درصد، دو خانواده دو شهیدی و چهار جاویدالاثر را تقدیم اسلام کرده است.

کتاب‌هایی نظیر «بابا کی می‌آیی؟»، «کودک در جستجوی لاله‌ها»، «پای پیاده» و «گنجان در گذر زمان»، از جمله کتبی است که حسین‌خانی تألیف کرده است. وی معتقد است که در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و به صورت «آتش به اختیار» می‌توانیم با قلم و تهیه محتویات مناسب و معرفی قهرمانان واقعی و الگو‌های فراموش‌نشدنی خودمان، سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن باشیم.

در ادامه، ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار دفاع‌پرس با این نویسنده کشورمان را می‌خوانید.

دفاع‌پرس: توضیحاتی پیرامون آثار منتشره خود اداره بفرمایید.

اینجانب تاکنون پنج جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری و کودک و نوجوان تالیف کرده‌ام که سه جلد آن به چاپ انبوه رسیده و روانه بازار نشر شده است و دو جلد دیگر نیز در دست تالیف است که به‌زودی به چاپ خواهد رسید و در مجموع، تاکنون ۲۱ هزار جلد کتاب از آثار خود را به بازار عرضه کرده‌ام.

دفاع‌پرس: کتاب‌هایی که تالیف کرده‌اید، پیرامون چه موضوعاتی هستند؟

کتاب «بابا کی می‌آیی؟» در خصوص زندگی‌نامه، خاطرات مبارزات انقلابی، مفقودالاثری و روایت دختران چشم به راه شهید جاویدالاثر «محمود میرافضلی» است که در مدت یک‌سال به چاپ هفتم رسید و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نسخه از این کتاب به چاپ رسید.

الحمدالله این کتاب توانست جای خود را در بین مخاطبین عرصه کتاب و کتاب‌خوانی باز کند و همچنین به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب نمایشگاه نهم ملی دفاع مقدس انتخاب و در جشنواره سرای اهل قلم سپاه پاسداران مورد تقدیر قرار بگیرد.

کتاب «کودک در جستجوی لاله‌ها» نیز از سری کتاب‌های ویژه کودکان است که مادر شهیدان «رضا و غلامحسین آقاملایی» به‌عنوان قهرمان داستان و دختربچه‌ای به نام «نازنین» روایت داستان را برعهده دارد و جلوه‌های زیبای طبیعت دل‌انگیز شهرستان «رابر» و جذابیت‌های آن با بازی سه دختر بچه در دشت و دمن، هنرمندانه به تصویر کشیده شده است.

این کتاب در قطع خشتی و در ۲۴ صفحه مصور رنگی، به تصویرگری «آرزو آقاباباییان» به رشته تحریر درآمده و انتشارات «گرا» آن را منتشر کرده است.

خانواده شهیدان آقاملایی با دو شهید، یک جانباز ویلچرنشین و سه رزمنده به‌عنوان خانواده نماد ایثارگر کشوری معرفی شده‌اند و محل زندگی این خانواده عزیز روستای نمونه کشوری «گنجان» است که یادمان زیبای آن، به‌عنوان نماد ایثار کشور که مد نظر رهبر انقلاب اسلامی نیز هست، معرفی کرده است.

همچنین کتاب «مرد لحظه‌ها» در خصوص زندگی‌نامه، سیره و مبارزات انقلابی سردار شهید «جعفر روح‌اللهی» از رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله و مسئول حفاظت اطلاعات تیپ دوم صاحب‌الزمان (عج) است که به سفارش کنگره سرداران و شهدای ساحفاسا در ۱۸۰ صفحه توسط انتشارات «زمزم هدایت» قم به چاپ رسیده است.

کتاب «پای پیاده» نیز در ۲۰۰ صفحه، سفرنامه زیارت پیاده‌روی اربعین اینجانب را روایت می‌کند که شامل بخش‌های سیاسی، اجتماعی، تاریخی، مذهبی و… بوده و به زودی به وارد بازار نشر خواهد شد.

همچنین کتاب «گنجان در گذر زمان» نیز پیرامون معرفی روستای شاخص ایثارگری کشور «گُنجان» است، روستای «گنجان» در شهرستان «رابر» (زادگاه سردار سرافراز سپاه اسلام حاج «قاسم سلیمانی») واقع شده است.

دفاع‌پرس: روستای «گنجان» چه شاخصه‌هایی دارد که به‌عنوان روستای شاخص ایثارگری کشور شناخته شده است؟

روستای «گنجان» با جمعیّت حدود هزار نفری، در زمان جنگ تعداد هفتاد شهید، چهار آزاده، هفت نفر جانباز با جانبازی هفتاد درصد، دو خانواده دو شهیدی و چهار جاویدالاثر تقدیم اسلام کرده است که از نظر تعداد شهیدان، به‌عنوان دومین روستا در کشور و اوّلین روستا در استان کرمان شناخته می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در سال ۱۳۸۴ در جمع ایثارگران استان کرمان، فرمودند: «استان کرمان به واسطه وجود بخش‌ها و روستا‌هایی نظیر رابر و روستای گُنجان که بیشترین شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی نموده‌اند، یک استان ممتاز است».

یک تفاوت بزرگی که بین این روستا با سایر روستا‌های کشور وجود دارد، این است که در این روستا درِ هر منزلی را که می‌زنید، یک مادر شهید یا پدر شهید یا خواهر، برادر، همسر و فرزند شهید و یا جانباز و رزمنده به شما خوش‌آمد می‌گوید. با نواخته‌شدن شیپور جنگ، کمتر مردی در این آبادی پیدا می‌شد که سودای حضور در جبهه برای مقابله با بعثی‌ها و دفاع از میهن اسلامی را در سر نمی‌پروراند؛ بنابراین به جهت پاسداشت همه دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان این دیار، لازم بود تا به تاریخ، طبیعت و حال و هوای دوران دفاع مقدس این روستا پرداخته شود تا الگو و نماد ایثار کشوری معرفی شود.

دفاع‌پرس: چرا در حوزه کودک و نوجوان دست به تالیف کتاب زدید؟

اردیبهشت امسال بود که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه‌ای جهت عرضه آثار خودم داشتم. سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه از غرفه ما بازدید و درخواست کرد تا در حوزه کودک و نوجوان که کمتر به آن پرداخته شده است و اکثرا وارداتی و ترجمه کتب غربی و متناسب با فرهنگ آن‌هاست وارد شویم و توان خود را به آن سمت معطوف کنیم؛ لذا در این راستا گام برداشتم.

دفاع‌پرس: چه کتاب‌هایی را در این حوزه تألیف کرده‌اید؟

کتاب «بابا کی می‌آیی» یکی از کتاب‌هایم است که با استقبال خیلی خوب مواجه و در مدت یک سال به چاپ هفتم رسیده است.

کتاب مذکور که شامل اسناد و عکس‌ها و نامه‌های سراسر احساس دختران شهدا است، توسط انتشارات «گرا» در ۲۳۲ صفحه مصور عرضه شده است.

دفاع‌پرس: درباره این کتاب بیشتر توضیح دهید؟

شهید «محمود میرافضلی» از فعالین مبارزات انقلابی شهر کرمان بود که در عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) در سال ۱۳۶۱ مفقودالاثر شد که ۳۶ سال است که بازماندگان دنبال نشانی از او هستند.

این کتاب احوالات و رنج خانواده شهدای مفقودالاثر را بیان و از دختری می‌گوید که در زمان مفقودالاثری پدر خود ۲۰ ماهه بوده و ۳۰ سال منتظر بابا ماند تا ذره‌ذره آب شد تا به او پیوست.

همچنین این کتاب از دختر دیگری می‌گوید که هفت ماه بعد از شهادت پدرش به‌دنیا آمده و ۳۶ سال است که چشمش به در، منتظر باباست. وی همسرش را هم تقدیم انقلاب نموده است.

کتاب «بابا کی می‌آیی» همچنین داستان مادری را روایت می‌کند که هر روز به امید آمدن خبری از فرزندش، جلوی منزل خود را آب و جارو می‌کرد تا شاید قاصدی خبر خوش از فرزندش بیاورد و از همسری می‌گوید که مأمور به رسالت زینبی می‌شود.

از سویی دیگر، این کتاب به نقش کرمانی‌ها و در رأس آن‌ها سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» در عملیات بیت‌المقدس پرداخته و به آداب و رسوم و حال و هوای روستای شاخص ایثارگری گنجان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.پ

دفاع‌پرس: آیا کتب دیگری نیز در دست تالیف دارید؟

بنده تا توان دارم، سعی می‌کنم تا رشادت و جوانمردی‌های مردان و ایثار زنان سرزمینم را روایت کنم و علاوه بر این، سه کتاب ویژه‌نامه‌های متعدد چاپ و در حال حاضر هم روایت زندگی‌نامه دو شهید والامقام دیگر را هم در دست اقدام دارم که به زودی یکی از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

دفاع‌پرس: سخن آخر خود را بفرمایید.

در فضای فرهنگی کنونی که دشمن تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و اقتصادی و نیز هجمه عظیمی را به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی گسیل کرده است و با القائات و خوراک فرهنگی غربی، سعی در کم‌رنگ کردن ارزش‌ها و اعتقادات خصوصا نسل جوان و کودکان دارد، ما در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و به‌صورت «آتش به اختیار» می‌توانیم با قلم و تهیه محتویات مناسب و معرفی قهرمانان واقعی و الگو‌های فراموش‌نشدنی خودمان، سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن باشیم که البته در این میان، نقش نهاد‌های فرهنگی کشور و متولیان این امر می‌تواند پررنگ‌تر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما