شناسهٔ خبر: 36502252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

۲۵۴ نفر در ناآرامی‌های دیروز فرانسه بازداشت شدند

خبرگزاری فارس

وزارت کشور فرانسه به طور رسمی از دستگیری ۲۵۴ نفر در اعتراضات ضددولتی در روز گذشته در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، وزیر کشور فرانسه یکشنبه گفت که پلیس این کشور ۲۵۴ نفر را در جریان اعتراضات روز گذشته در پاریس و سایر شهرهای این کشور دستگیر کرده است.

«خبرگزاری فرانسه»، اعتراضات دیروز را که در سالگرد آغاز اعتراضات ضددولتی در فرانسه برگزار شد، خشونت‌بارترین درگیری‌های پاریس در چند ماه گذشته توصیف کرده است.

«کریستف کاستنر» وزیر کشور فرانسه در این باره به رادیو «اروپا ۱» گفت، در مجموع ۱۷۳ نفر در پاریس دستگیر شدند. ده‌ها تن دیگر نیز در اعتراضات کوچکتر در شهرهایی از جمله «نانت»، «مونتپلیه»، «استراسبورگ» ، «بوردو» و «تولوز» دستگیر شدند.

کاستنر ادعا کرد که معترضان روز شنبه عمدتا اراذل و اوباش بودند که برای مقابله با نیروهای امنیتی به خیابان‌ها آمده بودند. در جریان تظاهرات روز گذشته چندین خودرو واژگون و به برخی ایستگاه‌های اتوبوس و مراکز خرید آسیب‌هایی وارد شد.
معترضان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

نظر شما