شناسهٔ خبر: 36501958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس رژیم‌صهیونیستی از نتانیاهو و گانتز خواست اختلافات را کنار بگذارند

رئیس رژیم صهیونیستی از رؤسای دو حزب آبی و سفید و لیکود خواست تا اختلافات را کنار گذاشته و کابینه فراگیر را تشکیل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا اختلافاتشان را کنار گذاشته و برای تشکیل کابینه جدید توافق کنند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، وی خطاب به گانتز و نتانیاهو گفت: «مردم در انتخابات تصمیم خود را گرفتند، اگر مشکلات و اختلافات شخصی دارید قابل حل هستند و قبل از هر چیزی تشکیل کابینه در اولویت قرار دارد.»

بحران تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی و همچنان پس از برگزاری انتخابات سراسری دوم باقی مانده است.

پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، ‌رئیس رژیم صهیونیستی گانتز را مامور تشکیل کابینه کرد اما در حالی که تنها چند روز تا پایان مهلت وی باقی مانده گانتز نیز هنوز نتوانسته کابینه تشکیل دهد.

حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی حزب لیکود را متهم را کرده که بنا به خواست نتانیاهو به دنبال برگزاری انتخابات سوم در سرزمین‌های اشغالی است.

رئیس رژیم صهیونیستی پیشنهادی را برای تشکیل کابینه فراگیر ارائه داده است. بر اساس پیشنهاد ریولین، نتانیاهو باید همچنان نخست وزیر این رژیم باقی بماند و در صورتی که طی هفته‌های آینده اتهامات فساد علیه وی اثبات شد از سمت خود کناره گیری کند و در این صورت گانتز پست نخست وزیری را در اختیار بگیرد.

حزب  آبی و سفید در انتخابات اخیر توانست ۳۳ کرسی کنست را بدست بیاورد و در مقایسه با ۳۲ کرسی که لیکود بدست آورد، بیشترین کرسی را در انتخابات از آن خود کرده است.

انتهای پیام/ق

نظر شما