شناسهٔ خبر: 36501590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قول وزیر بهداشت برای اختصاص 20 میلیارد تومان به بیمارستان ابرکوه

امام‌جمعه ابرکوه گفت: وزیر بهداشت و درمان در سفر خود به ابرکوه قول مساعد داد تا 20 میلیارد تومان برای ادامه طرح توسعه بیمارستان خاتم‌الانبیا اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان زلزله اخیر در آذربایجان، با زلزله‌زدگان ابراز همدردی کرده و از کسانی که در چنین حوادثی به یاری هم‌وطنان خود می‌شتابند، قدردانی کرد.

جای برخی انتقادها در جلسه سران قوا است نه در میان مردم

امام‌جمعه در ادامه به سفر هیئت دولت به استان اشاره کرد و پیرامون سخنان رئیس‌جمهور در رابطه با ضرورت مبارزه با مفاسد و انتقاد از برخی اقدامات قضایی، گفت: ضرورت مبارزه با مفاسد مقوله‌ای مورد وفاق است؛ اما جای این ایرادها در جلسه سران قوا است و طرح موضوع هم‌زمان با هفته وحدت، تعجب زا و نامتجانس بود. ضمن اینکه اقدامات قوه قضائیه تاکنون نشان داده که جدی و برنامه دار است نه نمایشی و ظاهری.

نصب سی‌تی‌اسکن تا یک ماه آتی در ابرکوه

حسینی خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت، ابرکوه تنها شهرستانی بود که میزبان سه وزیر ورزش و جوانان، نیرو، بهداشت و درمان بود و هر کدام نیز به نوبه خود برکاتی داشت. در این سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قول داد که با آماده شدن فضای نصب سی‌تی‌اسکن، این دستگاه را تا یک ماه آینده به بیمارستان اهدا نماید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد نیروی انسانی که مورد نیاز فاز جدید توسعه بیمارستان است تأمین و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان نیز برای ادامه مراحل بعدی طرح توسعه بیمارستان قول داده شد که ۵ میلیارد آن مربوط به تجهیز اورژانس است. این وزیر همچنین وعده حضور مجدد در ابرکوه در دو ماه آتی را به مردم و مسؤولین این شهرستان داد.

وی از تحویل حدود 40 نامه با امضاء فرماندار، امام‌جمعه و نماینده مجلس به وزرا خبر داد و گفت: در این نامه‌ها مطالباتی همچون راه‌های مواصلاتی، تبدیل ابرکوه به منطقه ویژه اقتصادی، آب و فاضلاب، سهم ابرکوه از انتقال آب دریای عمان، تسریع در روند اجرایی راه‌آهن ابرکوه- اقلید، احداث ایستگاه راه‌آهن در حومه مریم‌آباد و رفع مشکلات حوزه گردشگری مطرح شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اذعان کرد: امسال یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران و روستای رئیس‌آباد ابرکوه نیز به عنوان روستای نمونه دوستدار کتاب گزینه شدند که به همین مناسبت وزیر ارشاد به این استان و شهرستان ابرکوه سفر کرد که امید است این سفر نیز آورده‌های فرهنگی برای ابرکوه داشته باشد.

دولت مراقب باشد گرانی بنزین منجر به گرانی کالاها و خدمات ملی نشود

حسینی در رابطه با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین طبق توافق دولت و مجلس، ابراز کرد: شاید بر این کار تشخیص ضرورت بوده؛ اما توفیق دولت منوط به دقت و نظارت بر صحیح اجرا شدن طرح است؛ یعنی دولت هوشیارانه مراقب پیامدهای این طرح باشد تا منجر به گرانی بی رویه کالاها و خدمات ملی نشود و مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه‌جویی عظیم مطلع شوند و تبعات مثبت آن را مشاهده نمایند.

وی ادامه داد: در رابطه با مسائل منطقه متأسفانه شاهد ترور ناجوانمردانه فرمانده عملیات جهاد اسلامی و همسرش توسط رژیم تروریست صهیونیستی ظرف روزهای گذشته بودیم و همین‌طور بمباران غیرنظامیان غزه که منجر به شهادت ۳۰ نفر بی‌دفاع شد.

امام‌جمعه ابرکوه اضافه کرد: اسرائیل این عملیات تروریستی را با هدف تضعیف جبهه مقاومت، به ویژه در مقاطعی که کشورهای منطقه درگیر حوادث داخلی می‌شوند، همچنین برای برون‌رفت از مشکلات و درگیری‌های داخلی و نبود کابینه دنبال می‌کند.

انتهای پیام/90027/

نظر شما