شناسهٔ خبر: 36501522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کیانوش جهانپور خبر داد:

آخرین آمار خسارات وارده به اورژانس تهران/دو پایگاه اورژانس غارت شدند/ آسیب جدی به ۴۵ دستگاه آمبولانس

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین آمار خسارات وارده به اورژانس تهران تا ظهر امروز در پایتخت را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خسارات ناشی به اورژانس کشور در پی حوادث چند روز گذشته گفت: تا این لحظه هنوز آمار کلی از خسارات وارده به اورژانس کشور در پی برخی حوادث و نا‌آرامی‌ها به دست ما نرسیده است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به آمار خسارات وارده به اورژانس تهران تا ساعت ۱۲ امروز ادامه داد: متاسفانه ۴۵ دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی و عملیاتی آسیب کلی و جدی دیده‌اند؛ به نحوی‌که ۱۰ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودروی پشتیبانی به کلی از چرخه عملیات خارج شده‌اند.

وی به غارت تجهیزات پزشکی و لوازم و تجهیزات در جریان حوادث ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: متاسفانه ۲۰ دستگاه AED و ۱۸ دستگاه ونتیلاتور و ۱۵ دستگاه تله مدیسین آسیب دیدند و دو پایگاه اورژانس نیز غارت و تخریب شدند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این مدت توان عملیاتی از ۲۲۷ کد به ۳۷۴ کد افزایش پیدا کرده و با استفاده از نیروهای خارج از شیفت و همکاران ستاد تهران این عملیات‌ها انجام شده است.

جهانپور بیان کرد: متاسفانه در پی آشوب‌های روز گذشته چهار تن از تکنسین‌ها و پرسنل فوریت‌های پزشکی حین امدادرسانی و خدمت‌رسانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار آسیب جرحی شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما