شناسهٔ خبر: 36501181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کاشان:

فعالیت موضوعی قرآن خلأ امروز جامعه اسلامی است

آیت الله نمازی برفعالیت‌های پژوهشی قرآن تأکید کرد و گفت: خلأ امروز جامعه اسلامی فعالیت موضوعی قرآن است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی بعد از ظهر امروز در دیدار حافظان و نفرات برتر قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مسابقات قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان، گفت: خلأ امروز جامعه اسلامی فعالیت موضوعی قرآن است.

وی با اشاره به اینکه برخی از آیات قرآن در رابطه با اصول اسلام از جمله امامت و معاد است، بر فعالیت‌های تخصصی قرآنی تأکید کرد و افزود: استخراج آیات مرتبط با وحدانیت خدا و توحید که در راس همه مسائل است از جمله این اقدامات و فعالیت‌ها است.

آیت الله نمازی گفت: دانشجویانی که توفیق فعالیت‌های قرآنی را دارند باید از تعداد آیات توحیدی و نبوت و ولایت و قیامت و معاد در قرآن آگاه باشند و تنها به صرف تلاوت قرآن که مقدمه است اکتفا نکنند.

به گفته وی نظام توحیدی که برمبنای کتاب و سنت تأسیس شده است باید دانش آموزان و دانشجویانی تربیت کند که به مسائل معرفت شناسی آگاهی داشته باشند.

به گفته وی منشأ همه گناهان و طغیان و عبور از خط قرمز ها، جهل به خدا است و اگر جوانان و جامعه نسبت به ذات اقدس ربوبی معرفت پیدا کنند مرتکب گناه نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر بتوانیم در دانشگاه‌ها و جامعه جوانانی که معرفت به خدا داشته باشند تربیت کنیم جامعه‌ای امن و آرام خواهیم داشت و هیچکس مرتکب گناه و گرفتار آسیب‌های اجتماعی نخواهد شد.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه تلاوت آیات قرآت و صوت قرآن مقدمه است و تلاوت قرآن انسان را به تفکر در آیات قرآن می‌رساند، افرود: حوزه و دانشگاه باید به سمت و سویی حرکت کنند که علاوه بر تلاوت، تفکر در آیات قرآن را نیز مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی هنر مجریان برنامه‌های مذهبی در دانشگاه و حوزه این است که نوجوان و جوان را توسط اساتید متخصص در قرآن تربیت و به اوج برسانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر فعالیت‌های پژوهشی قرآن تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت های ضروری قرآنی استخراج و تفکیک آیات توحیدی و بحث و بررسی روی این آیات است که از سوی محافل علمی کشور باید مورد توجه قرار داشته باشد.

به گفته وی تلاوت قرآن باید بر محوز معرفت شناسی قرار داشته باشد و همه فعالیت‌ها در این بخش متمرکز شود.

گیلاسی مسؤول امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ابتدای این دیدار گفت: از سال ۹۰ که دانشگاه علوم پزشکی کاشان میزبان جشنواره مسابقات قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد و رتبه نخست را کسب کرد تا امروز همه ساله در جمع سه دانشگاه برتر کشور بوده است.

وی افزود: امسال نیز بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی همدان در سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان و درهفت بخش معارفی، آوایی، هنری، فن آوری و گروهی در ۴۴ رشته برگزار شد.

به گفته وی ۴۰ رشته از ۴۴ رشته در بخش کشوری اجرا شد و دانشگاه علوم پزشکی کاشان موفق شد ۱۹ رتبه برتر کشوری کسب کند و در مجموع دانشگاه علوم پزشکی کاشان تنها با ۴ امتیاز اختلاف بعد از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تبریز، مقام سوم کشوررا کسب کرد.

گیلاسی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان به نسبت اساتید و کارمند و دانشجو با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشوررتبه نخست این مسابقات را طی چند سال گذشته کسب کرده است.

گیلاسی اجرای برنامه‌های حفظ قرآن در خوابگاه‌های دانشگاه، برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در هفته قرآنی را از جمله برنامه‌های متنوع قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد.

وی همچنین ابراز امیداواری کرد برنامه‌های قرآنی بتواند رفتار قرآنی را در دانشگاه ترویج و تبیین کند تا به رفتار اسلامی و قرآنی مزین باشیم./۱۳۰۷/پ310/ب1

نظر شما