شناسهٔ خبر: 36501051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بنزین، تحریم و جنگ موج چهارمی/ راهبرد نظام سلطه برای مقابله با ایران چیست؟

فضای مجازی

به فاصله کوتاهی پس از اعلام اصلاح قیمت بنزین در بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه، بلافاصله رسانه‌های وابسته به نظام سلطه به ویژه «بی بی سی فارسی»، «ایران اینترنشنال» و «من و تو» با گمانه زنی در خصوص آغاز اعتراضات گسترده مردمی برای مخالفت با این تصمیم، تلاش گسترده و کم سابقه ای را برای ایجاد تحریک و التهاب در فضای افکار عمومی ایران آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از نورنیوز، علاوه بر این، اکانتهای توییتری وابسته به جریان نفاق و سایر گروههای ضدانقلاب خارج نشین نیز با انتشار اخبار و گزارش های تحریک آمیز، مردم را به حضور در خیابانها، آتش زدن پمپ بنزین‌ها و درگیری با ماموران انتظامی فراخواندند.
صرف نظر از اثرات اقتصادی و اجتماعی تصمیم اتخاذ شده در خصوص اصلاح قیمت بنزین که عواید حاصل از آن تماما به ۱۸ میلیون خانوار کمتر برخوردار پرداخت می‌شود، اقدامات تحریک آمیز و موج سواری ضد انقلاب از این رخداد موضوع بسیار مهمی است که هوشیاری بیشتر مردم، مسئولین و نیروهای خدوم مسئول ایجاد امنیت و نظم در کشور را طلب می کند.
شکل گیری برخی تجمعات محدود معترضین در چند شهر در استانهای جنوبی که در پاره ای موارد با درگیری میان معترضین و نیروهای انتظامی همراه بود و بزرگنمایی این رخدادها از سوی رسانه های ضدانقلاب نشان می‌دهد که دشمن به ایجاد بحران داخلی در ایران امید زیادی بسته و تلاش می کند با بهره گیری از الگوهای مشابه اعتراضات اقتصادی در لبنان و عراق، ناامنی و بی ثباتی را به کشور تحمیل نماید.
ناکامی آمریکا و متحدین غربی و منطقه ای این کشور در بهره گیری از سلاح تحریم های ظالمانه و پیشبرد «راهبرد فشار حداکثری»، موجب شده تا استفاده از روشهای «جنگ موج چهارمی» برای ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی در جامعه ایران در دستور کار کاخ سفید قرار بگیرد.
تلاش برای سازمان دهی مجازی گروههای معترض به وضعیت معیشتی برای ناامن سازی زیست جاری مردم و ایجاد اختلال در ساز و کارهای خدمت رسانی که موجب افزایش نارضایتی می شود از جمله روشهایی است که در پیگیری راهبرد «ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی» دنبال می شود.
کشته سازی از میان معترضین و نیروهای حافظ نظم در کشور و بهره گیری از آن برای تصاعد موج سازی رسانه ای نیز از روشهایی است که به عنوان مکمل این راهبرد برای افزایش شکاف میان حاکمیت و ملت دنبال می شود.
اگرچه جامعه ایران به دلیل هوشمندی مردم و تدبیر حاکمیت برآمده از اراده و خواست ملت، به هیچ وجه بستر آماده ای برای پیاده سازی این راهبرد نبوده و نخواهد بود، لیکن توجه کافی به ضرورتهای تنظیم روابط میان حاکمیت و ملت از الزامات غیر قابل اجتناب عبور مدبرانه از چالشهای اجتماعی و اقتصادی پیش رو و جلوگیری از ایجاد هرگونه روزنه برای بهره برداری دشمنان است.

انتهای پیام

نظر شما