شناسهٔ خبر: 36500960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمریکا: فشار بر ایران ادامه می یابد/ کشورهای عربی علیه ایران متحد شوند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت فشار بر ایران تا زمانی که این کشور درباره یک توافق جامع مذاکره کند،‌ ادامه خواهد یافت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر مدعی شد که ایران خواستار صلح در منطقه نیست.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «ایران از نیروی نیابتی خود،‌ سازمان جهاد اسلامی برای حمله به متحد بزرگ ما،‌ اسرائیل استفاده می‌کند. ایران خواستار صلح در منطقه نیست و نمی‌خواهد مردم فلسطین به کامیابی برسند. این کشور خواستار درگیری بیشتر است. تا زمانی که ما به تهدیدات ایران نپردازیم،‌ چرخه خشونت ادامه خواهد یافت.»
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «مسیر پیش رو شفاف است، ادامه فشار تا زمانی که ایران درباره یک توافق جامع مذاکره کند که شامل توقف حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر سازمان جهاد اسلامی است.»
پامپئو اضافه کرد: «ملت‌های اطراف جهان تا زمانی که اجازه دهند تهدیدات ایران بدون چالش باقی بماند، نمی‌توانند این ادعا را بکنند که خواستار صلح در منطقه هستند.»

اظهارات مداخله جویانه پامپئو در امور داخلی ایران
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه در پیامی مداخله جویانه در توئیتر مدعی شد که واشنگتن از مردم ایران حمایت می‌کند.
وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به اقدامات تحریمی دولت این کشور علیه مردم ایران طی سال‌های گذشته در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی حمایت از معترضان ایرانی به افزایش قیمت بنزین شد.
این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که دولت این کشور اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و غیر قانونی از برجام خارج شد و تمامی تحریم‌هایی را که به واسطه این توافق علیه ایران برداشته شده بود را بازگرداند.

رایزنی ضد ایرانی پامپئو با همتای فرانسوی
`مایک پامپئو` وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه فرانسه مدعی شده که باید ایران را به خاطر «اقدامات تحریک‌آمیزش، پاسخگو کرد».
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار وزرای خارجه این کشور و فرانسه در واشنگتن بیانیه صادر کرده و از رایزنی‌های آنها درباره مسائلی از قبیل ناتو، اوکراین و ایران خبر داده است.
«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه‌ درباره میزبانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از همتای فرانسوی خود در واشنگتن، از رایزنی‌های ضد ایرانی پامپئو خبر داد.
پامپئو و «ژان ایو لودریان» در حاشیه نشست اخیر در واشنگتن درباره مبارزه با داعش دیدار و درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی رایزنی کردند.
در بیانیه آمده است: «وزیر خارجه پامپئو و لودریان وزیر خارجه (فرانسه) درباره اهمیت الحاق مقدونیه شمالی و آلبانی به اتحادیه اروپا، حمایت از اوکراین، پاسخگو کردن ایران در قبال اقدامات تحریک‌آمیز ادامه‌دارش تبادل نظر کردند».

واشنگتن: حذف حضور ایران در سوریه، موضع ماست
هماهنگ‌کننده امور مربوط به مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفت، سیاست واشنگتن در سوریه، «حذف حضور شرورانه» ایران است.
«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده امور مربوط به مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، بدون اشاره به ادامه اشغالگری واشنگتن در سوریه و سرقت نفت این کشور مدعی شد سیاست آمریکا در سوریه، «حذف حضور شرورانه ایران است.»
یک خبرنگار در این نشست خبری از «ناتان سیلز» درباره مواضع زیگزاگی دولت «دونالد ترامپ» درباره خارج کردن یا باقی ماندن نظامیان این کشور از سوریه سوال کرد.
خبرنگار پرسید: «من در شگفت هستم از آنجا که شما (دولت ترامپ) چندین بار سیاست خود در قبال سوریه را تغییر داده‌اید، مثل (موضوع) خارج کردن یا نکردن (نظامیان آمریکا از سوریه)، باقی نگهداشتن نیروها، با این اوصاف شما چطور اعضای ائتلاف (به رهبری واشنگتن در قبال داعش) را متقاعد خواهید کرد که با وجود کاهش تلاش‌های شما از هدف حضور نظامیان در صحنه میدانی سوریه، آنها تلاشهایشان را تشدید کنند؟»
ناتان سیلز هماهنگ کننده امور مربوط به مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال، گفت، مواضع آمریکا در سوریه تغییر نکرده و حذف «حضور شرروانه ایران» همچنان جزو خط مشی‌های واشنگتن است.
این مقام آمریکایی تصریح کرد: «من با مجموعه‌ای از فرضیات سوال شما مخالف هستم. سیاست ما در قبال سوریه طی سال‌های (اخیر) سیاستی منسجم بوده است و این سیاست، شکست پایدار داعش، کاهش و حذف حضور شرورانه ایران و حصول به یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز برای (برحان سوریه) طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده است. این سیاست ما بوده و این سیاست ما باقی می‌ماند».

کشورهای عربی علیه ایران متحد شوند
رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش آمریکا از کشورهای عربی خواست اختلافات خود را کنار بگذارند و علیه ایران متحد شوند.
«دیوید گلدفین»، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس خواست تا اختلافات را برطرف و قابلیت‌های نظامی خود را علیه ایران، متحد کنند.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از وی نوشت، واشنگتن مشاجره‌ و اختلافات مداوم عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر علیه قطر را تهدیدی برای تلاش‌ها در جهت مهار ایران قلمداد می‌کند.
گلدفین در کنفرانس سران نیروی هوایی در دبی گفت: «هنگامی که موشک یا یک پهپاد ایرانی در راه باشد، زمان رفع اختلافات گذشته نیست، بلکه زمان آن اکنون و امروز است.»
گلدفین گفت: «هیچ کشوری تمام چیزهای مورد نیاز برای دفاع از خود را ندارد اما ما در کنار یکدیگر آنچه را که برای دفاع جمعی نیاز داریم، خواهیم داشت.»
وی افزود: «ما اکنون توان آغاز این اقدام را داریم زیرا مخالف مشترکی داریم که نسبت به رفتار بدخواهانه در منطقه متعهد است.»

نظر شما