شناسهٔ خبر: 36500091 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی میزان؛

پشیمانی بازیگر سریال عاشقانه از ایفای برخی نقش‌ها/غیبت بازیگر فیلم «چ» در اثر جدید حاتمی کیا

بیست و ششمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت‌وگوی امیررضا دلاوری پیرامون عدم حضورش در فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و ششمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گفت‌وگوی امیررضا دلاوری پیرامون عدم حضورش در فیلم سینمایی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد. 

پیشنهاد بازی در «خروج» حاتمی‌کیا را رد کردم/با سریال «وارش» راهی شبکه سوم سیما می‌شوم////////////////////یکشنبه

پیشنهاد بازی در «خروج» حاتمی‌کیا را رد کردم

امیررضا دلاوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال تلویزیونی «میجان» به نویسندگی و کارگردانی «مرجان اشرفی زاده» هستم و بنا به تعهدم به این کار اثر دیگری را قبول نکرده‌ام. 

وی درباره حضورش در سریال «میجان» اذعان کرد: نزدیک به ۱۰ روز است که فیلمبرداری سریال تلویزیونی میجان آغاز شده و من از همان روز اول در کنار پروژه بوده و جلوی دوربین رفته‌ام. این سریال از جمله آثار تلویزیونی محلی محسوب شده و در شمال کشور ضبط و ساخته می‌شود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده گفت‌وگوی امیررضا دلاوری پیرامون مشکلات و حواشی تئاتر اینجا کلیک کنید

امیررضا دلاوری درباره زمان فیلمبرداری میجان اذعان کرد: فعلاً ابتدای راه هستیم و فکر می‌کنم تا سه چهار ماه آینده درگیر بازی در سریال میجان باشم. 

بازیگر فیلم «چ» درباره نقش خود در سریال میجان اضافه کرد: در این سریال من هم نقش یکی از اهالی عزیز شمالی را بازی می‌کنم و به همین دلیل نقشم با لهجه کاملاً شمالی پیش می‌رود، که در نوع خود تجربه جالبی برای من محسوب می شود. 

برای مطالعه ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

خانواده‌ها کتاب را در سبد کلای خود قرار دهند/اثر جدیدم موضوع تلخی دارد

به هم کتاب هدیه دهیم

زینب بخشایش نویسنده کتاب «اردیبهشت نام دیگر توست» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم فرصت کافی برای مطالعه ندارند. جدای از گران بودن کتاب، دغدغه‌ها نیز زیاد شده است، از طرفی نسخه‌های کتب الکترونیکی ارزان‌تر و سریع‌تر در دسترس مردم قرار می‌گیرد و همه جا نیز همراهشان است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده معرفی کتاب «دوستت دارم دمشق» اینجا کلیک کنید

وی کاهش قیمت کتاب را راهی موثر بر افزایش سرانه مطالعه در کشور دانست و افزود: کاهش قیمت کتاب و کاهش حجم مطالب در کتاب‌ها که کمک کند مخاطب اطلاعات را سریع دریافت و زمان کمتری برای خواندن آن صرف کند، راه‌هایی هستند که به افزایش سرانه مطالعه در کشور می‌تواند کمک بسزایی کند، البته نویسندگان توانمند مخاطبان خودشان را دارند و کسی که سراغ کتابهایشان می‌رود می‌داند اثر نویسنده محبوبش را می‌خواند و اگر حتی کتاب مورد نظر حجم زیادی هم داشته باشد باز آن را می‌پذیرد، خریداری می‌کند و برای خواندنش وقت می‌گذارد.

این نویسنده کتاب پیرامون نقش پدر و مادر برای آموزش فرهنگ کتاب خوانی در خانواده تصریح کرد: خوب است که پدر و مادر فرزندان خود را از دوران کودکی با کتاب آشنا کنند. خودشان کتاب بخوانند و در سبد کالایشان حتما جایی برای کتاب خالی بگذارند. طبیعتا بچه‌ای که با کتاب بزرگ شود در آینده کتابخوان خواهد شد و آموزه هایش را از کتاب به عنوان یک منبع موثق خواهد گرفت. مخصوصا که حالا عصر ارتباطات است و اطلاعات غلط به راحتی با فشردن چند دکمه و کلید در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

بخشایش به فرهنگسازی در حوزه هدیه دادن کتاب در خانواده‌ها اشاره و ابراز کرد: هدیه دادن کتاب و معرفی کتاب‌های خوب به دوستان و اقوام نیز تاثیر زیادی در ترویج کتابخوانی و آشتی کردن مردم با کتاب دارد که اول از خانواده ها شروع می شود.

وی در خصوص کتاب جدید خود با نام «اردیبهشت نام دیگر توست» عنوان کرد: نام کتابم در ابتدا «انار دلم هزار ترک دارد» بود که به خواست ناشر به «اردیبهشت نام دیگر توست» تغییر پیدا کرد. داستان درباره مارال، دختر جوانی است که تازه فارغ التحصیل شده و بسیار رویایی است. عاشق پیشه بوده و همسرش را بسیار دوست دارد. رمانتیک بودنش، او را به سفری می‌کشاند که مسیر زندگی اش را عوض می‌کند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

//////////

پشیمانم که در برخی نقش‌ها بازی کرده‌ام

حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: اخیراً در سریال «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان به ایفانی نقش پرداختم که از شبکه سه سیما پخش شد، همچنین به تازگی برای حضور در چند اثر صحبت‌های اولیه را انجام داده‌ام اما چون هنوز قطعی نشده نمی‌توانم اسامی آن‌ها را اعلام کنم.

وی درباره تاخیر در زمان پخش سریال تلویزیونی «گیله وا» ادامه داد: سریال تاریخی «گیله وا» ساخته امیر بنان دو سال پیش‌تولید شد، پس از آن چند بار تاریخ پخشش مشخص شد، اما با تغییرات در کنداکتور موجب تغییر در زمان پخش این اثر شدیم.

  • بیشتر بخوانید:
  • آخرین گفت‌وگوی حمیدرضا پگاه درباره حضورش در سریال «عاشقانه ۲» را اینجا بخوانید

بازیگر فیلم «دیدن این فیلم جرم است» پیرامون سریال «گیله وا» اظهار کرد: داستان سریال «گیله وا» پیرامون وقایعی درباره حضور انگلیس‌ها و روس‌ها در ایران، شروع نهضت جنگل، شرایط قحطی و بیماری در تهران و همچنین داستان زندگی میرزا کوچک خان جنگلی را با داستانی عاشقانه روایت می‌کند.

وی در همین راستا افزود: بنده سه ماه در گیلان در خدمت پروژه بودم و در این سریال نقش پدر خانواده‌ای به نام محمود خان را ایفا می‌کردم که یکی از یاران میرزاکوچک خان جنگلی بوده است، این سریال در خلال یک اتفاق تاریخی قصه عاشقانه‌ای را نیز روایت می‌کرد.

وی در خصوص سختی‌های بازی در سریال «گیله وا» اظهار کرد: به دلیل تصاویر زیبا و چشم‌نوازی که در سریال «گیله وا» پخش شد بینندگان تصور می‌کنند که به عوامل این مجموعه در شمال خیلی خوش گذشته است، اما پروژه به‌شدت شرایط سختی داشت. به دلیل تطابق زمان تصویربرداری سریال با فصل تابستان، هوا به‌شدت گرم و شرجی بود و در لوکیشن‌های داخلی هم حتی به دلیل گرما دیگر نمی‌توانستیم کار کنیم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

آغاز اکران فیلم جدید بازیگر بتمن/«فورد علیه فراری» تخته گاز می رود

آغاز اکران فیلم جدید بازیگر بتمن

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی «فورد علیه فراری» به کارگردانی «جیمز منگولد» فیلمساز مطرح هالیوودی اکران بین المللی خود در سینمای هالیوود را از دیروز آغاز کرده و تاکنون با استقبال خوبی روبرو شده است. 

«کریستین بیل» بازیگر نقش بتمن در فیلم شوالیه تاریکی و «مت دیمون» بازیگر فیلم «ویل هانتینگ نابغه» برای ایفای نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی انتخاب شده اند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس اینجا کلیک کنید

در خلاصه داستان فیلم سینمایی فورد علیه فراری آمده است: این فیلم داستان رقابت طراحان ماشین در سال ۱۹۶۶ و مسابقه جهانی اتومبیل‌رانی ۲۴ ساعته لمانز که در شهر لومان فرانسه برگزار می شود را روایت می کنند که باید ماشین فورد را شکست دهند.

بیل در سه‌گانهٔ بتمن نولان، در نقش بروس وین/بتمن بازی کرد که تحسین منتقدین را نیز در پی داشت. او با بازی در فیلم مبارز، توانست جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست بیاورد.

در سال ۲۰۱۳، با بازی در فیلم حقه‌بازی آمریکایی توانست دومین نامزدی اسکار و اولین نامزدی اسکار برای نقش اول را به دست آورد. او همچنین در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم معاون توانست جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال را بدست آورد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«ایستگاه متروک» روایت کابوس‌هایی که تکرار می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نمایش «ایستگاه متروک» به کارگردانی منصور صلواتی بر اساس نمایشنامه‌ای نوشته خود کارگردان، هر شب در سالن شماره ۲ تماشاخانه مهرگان روی صحنه رفته است.

صائم متانی، فرزاد برهمن، محمد ناصری بازیگرانی هستند که در این اثر دانشجویی به ایفای نقش پرداخته اند، این اثر تا یکشنبه شب مورخ بیست و یکم مهر ماه ۱۳۹۸ روی صحنه خواهد بود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین نقد تئاتر اینجا کلیک کنید

نمایش «ایستگاه متروک» با فراهم آوردن مختصات و جزئیات متفاوت در روایت خود سعی دارد که از نگاهی دیگر جهان هستی، جهان انسان‌ها و لازمه‌هایی که مربوط به باور‌های مشخص شده هستند را به صورت عینی خلق کرده و برای پیدایش هر کدام از آن‌ها دلیل یا دلایلی را شرح بدهد؛ لذا نویسنده جهان متن را باتوجه به ترکیب جهان هستی و عملکرد انسان‌ها نسبت به آن طراحی کرده است تا از این طریق بتواند ضرورت‌های مهم از نگاه خود را به بازتاب‌های رفتاری شخصیت‌های اثر انتقال بدهد.

https://zbcdn.cloud/files/cache/66375_6.9238bd.jpg
حال دلیل این انتقال بیشتر از آنکه در ابتدا به اصل موضوع بپردازد به شرایط که آن موقعیت را ایجاد کرده اشاره دارد. البته باید این نکته را یادآور شد که مبنای جهان متن و داشته‌هایش آن است که انسانی را با در اختیار داشتن ابزار‌های فناوری و تکنولوژی مورد بررسی قرار بدهد که او بر چه اساس و تحلیلی زاویه نگاهش همچنان خواهان تغییر است و ساکن بودن را برنمی‌تابد؛ لذا باید اشاره داشت که در محتوا و فرم با در نظر گرفتن ذات جهان متن و خواسته‌هایش خرده باور‌های فلسفی انسان نسبت به داده‌های جهان پیرامون وجود دارد که هر شخصیت در این اثر بخشی از آن را برای بروز رفتار‌های خود کسب کرده است.

موقعیت‌های مکانی و زمانی در جهان این نمایش در لامکان و لازمانی می‌گذرد که همه چیز در سفیدی محض پوشانده شده است. به طوری که شخصیت‌ها با لباس‌هایی سفید در فضایی خلع‌گونه به دنبال کشف حقیقت از جهان خود و نظام هستی می‌پردازند. در واقع این رفتار‌های نامتعادل و برون‌ریزی‌های نامنظم تنها با داشتن جهانی که در اوج بی‌نظمی سعی دارد داشته‌هایش را حفظ کند پدید می‌آید.

جهان این نمایش جایگاه منظمی برای رسیدن به باور و خواسته‌های شخصیت‌ها است و همچنین مکانی که باید برای به دست آوردن هر داده‌ای را کشف کند تا در آخر به داشته‌ای بدل شود. ضرورت این طراحی از سوی نویسنده و کارگردان می‌تواند از نگاهی تاکید بر نفد جامعه بشری باشد و از زاویه‌ای دیگر هشدار به فراموشی‌های گاه و بی‌گاهی که اغلب انسان‌ها به آن دچار شده‌اند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما