شناسهٔ خبر: 36499706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

این هفته در روسیه چه می‌گذرد؟

مسکو – ایرنا –در هفته پیش رو در روسیه چندین برنامه مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود مقامات مختلفی از کشورهای ایران، بلاروس، آلمان و بحرین به روسیه سفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

برگزاری بیستمین سالگرد امضای قرارداد اتحاد میان روسیه و بلاروس

بیستمین سالگرد امضای قرارداد اتحاد میان روسیه و بلاروس فردا دوشنبه در حالی در مسکو برگزار می‌شود که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آن با «ولادیمیر مکی» وزیر خارجه بلاروس دیدار می‌کند.

لاوروف و مکی در نشست سالانه مقام‌های وزارت خارجه روسیه و بلاروس نیز شرکت خواهند کرد.
در جریان دیدار وزیران خارجه روسیه و بلاروس طیف وسیعی از مسائل همکاری‌ میان دو کشور و نیز موضوعات بین‌المللی ازجمله تحرکات ناتو در مناطق همجوار دو کشور و نیز همکاری دو کشور در سازمان ملل مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برگزاری پنجمین همایش جوانان روسیه و آلمان
«زیگمار گابریل» معاون سابق صدراعظم آلمان و وزیر خارجه سابق این کشور روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مسکو است و در پنجمین همایش جوانان روسیه و آلمان به نام «دیدارهای پتسدامی» تحت نظارت بنیاد دیپلماسی عمومی گورچاکوف روسیه و سازمان اجتماعی «همایش آلمان-روسیه» برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

او قرار است روز دوشنبه با رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر خارجه بحرین چهارشنبه در مسکو خواهد بود
«خالد بن حمد بن عیسی آل‌خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین نیز چمدان های خود را برای سفر به روسیه بسته و قرار است چهارشنبه هفته جاری در مسکو باشد.

او قرار است در نخستین روز سفر با همتای روسی خود دیدار و در خصوص مسائل مربوط به توسعه همکاری‌های دوجانبه و گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور گفت‌وگو کند.
دو طرف قرار است در جریان این دیدار در خصوص مسائل خاورمیانه با محوریت گفت‌وگو درخصوص مناقشه‌های این منطقه تبادل نظر کنند.

در بخش دیگری از گفت‌وگوهای وزیران خارجه روسیه و بحرین همکاری دو طرف در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی بررسی خواهد شد.

برگزاری همایش روندهای جهانی شدن در آسیا

مدرسه عالی اقتصاد روسیه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری میزبان همایش «روندهای جهانی شدن در آسیا» است.

پیش بینی می‌شود سید محمدکاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت امور خارجه برای شرکت در این همایش به مسکو سفر کند.

سفر احتمالی وزیر نیروی ایران به روسیه

براساس گزارش رسانه های روسی، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه قرار است هفته جاری در راس هیاتی برای بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه به مسکو سفر کند.

پیش‌بینی می شود به مانند گذشته، اردکان در این سفر با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس طرف روسی کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

برگزاری نشست وزارتخانه‌های علوم شانگهای

نشست وزارتخانه های علوم سازمان همکاری‌های شانگهای قرار است پنجشنبه این هفته در مسکو برگزار شود.

مراسم ویژه گرامیداشت دوبرینین
مراسم ویژه بزرگداشت آناتولی دوبرینین دیپلمات برجسته شوروی نیز روز چهارشنبه در مسکو برگزار خواهد شد.

این مراسم به مناسبت یکصدمین سالروز تولد دوبرینین که حدود ۲۵ سال سفیر شوروی در آمریکا بود، برگزار می‌شود و دیپلمات های برجسته روسیه در آن گردهم می‌آیند.

   
گشایش نمایشگاه کتاب‌های کهن
نمایشگاه کتاب‌های کهن با عنوان «هنر کتاب از مجموعه کتاب‌های موزه‌های دولتی مسکو» در مجموعه نمایشگاهی ودنخا در مسکو گشایش یافته است و قرار است تا 11 آذرماه پذیرای علاقه مندان به کتاب باشد.

در این نمایشگاه کتاب‌های متعلق به قرن ۱۷ تا آغاز قرن ۱۹ از موزه های پارک طبیعی کولومنسکی، لیوبلینو و ایزمایلوا به معرض نمایش گذاشته شده است. 
 
آغاز به کار نمایشگاه تئاتر روس
نمایشگاه «تئاتر روس» روز پنجشنبه هفته جاری در مرکز نمایشگاهی نووی مانژ واقع در کوچه گئورگیفسکی خانه شماره ۳ دایر می‌شود.
در این نمایشگاه انواع اشیاء مربوط به تئاتر در روسیه از جمله لباس‌های هنرپیشگان، تابلو نوشته‌ها و تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ها و برنامه تئاتر و عکس‌های تئاتر از قرن هفدهم تاکنون در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
این نمایشگاه هنری تا هشتم ماه ژانویه (۱۸ دی) دایر است.

نمایشگاه تصاویر گیاهان کمیاب

نمایشگاه تصاویر گیاهان کمیاب با عنوان «زیبایی در حال ازبین رفتن. رستنی‌های کتاب قرمز» در مرکز نمایشگاهی کاشیرکی واقع در خیابان آمادمیک میلونشیکوف خانه ۳ در این هفته در مسکو دایر می‌شود.
در این نمایشگاه بین‌المللی ۱۲۶ هنرمند از ۲۶ کشور ازجمله آمریکا و انگلیس تصاویر گیاهان کمیاب را عرضه کرده‌اند.
این نمایشگاه تا اول ماه دسامبر (۱۰ آذر) دایر است.

نمایشگاه وسایل شخصی فرزندان تزار نیکلای دوم 
نمایشگاه وسایل شخصی فرزندان تزار نیکلای دوم که در آغاز انقلاب سوسیالیستی در سال ۱۹۱۷ کشته شدند این هفته در مسکو به نمایش گذاشته میشود.

این وسایل شامل لباس‌ها، اشیاء شخصی و دفاتر و کتاب‌های خانواده تزار مقتول روس است.
این نمایشگاه تا روز ۱۶ ماه فوریه (۲۷ بهمن ماه) در موزه کولومنسکی واقع در خیابان پراسپکت آندروپوف خانه شماره ۳۹ دایر است.

نمایشگاه اسرار طبیعت سیبری و خاور دور 

نمایشگاه اسرار طبیعت سیبری و خاور دور روسیه در نگارخانه زاگوریه در خیابان لبدینسکایا خانه ۲۴ بلوک دو از امروز یکشنبه در مسکو دایر شده است.

در این نمایشگاه تصاویری از کنده‌کاریها و نقاشی‌های روی صخره‌های مناطق سیبری و خاور روسیه و نیز اشیاء معدنی و استخوان‌های دایناسورها به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه تا ۱۲ ماه ژانویه (۲۲ دی) دایر خواهد بود.

نظر شما