شناسهٔ خبر: 36499261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

هشدار پلیس فتا در ارتباط با پیامک های دریافت رمز

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا با هشدار به مردم در خصوص پیامک‌هایی با عنوان «دریافت رمز یک‌بار مصرف»، بر جعلی بودن آن تأکید کرد.

صاحب‌خبر -
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در زمینه پیامک‌هایی با عنوان «دریافت رمز یک‌بار مصرف» گفت: این پیامک‌ها جعلی هستند و یکسری افراد سودجو از این موقعیت سوءاستفاده کرده و با ارسال پیامک به افراد خود را نماینده بانک معرفی می‌کنند و پس از جلب اعتماد دریافت‌کنندگان پیامک‌ها از آنها می‌خواهند برای دریافت رمز یکبار مصرف در لینک مورد نظر ثبت‌نام کنند و بعد هم با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مردم کلاهبرداری می‌کنند.
---
معاون اجتماعی پلیس فتا در پایان تأکید کرد: مردم باید با آگاهی از اینکه اغلب لینک‌های رسمی و معتبر در دامنه « ir.» هستند، اطلاعات محرمانه بانکی‌شان را ثبت کنند و به پیامک‌هایی که از سوی مبادی غیررسمی برای‌شان ارسال می‌شود، اعتنا نکنند.
سرهنگ پاشایی در رابطه با دریافت رمز کارت‌های بانکی از طریق پیامک نیز گفت: برای طی کردن فرآیند دریافت رمز یک بار مصرف، نیازی به ثبت‌نام نیست، به همین دلیل پیامک‌هایی که کاربر را به سمت دریافت رمز یک بار مصرف هدایت می‌کند، جعلی هستند. سرشماره‌های بانکی مشخص است و بانک‌ها از این طریق برای مشتریان خود پیامک ارسال می‌کنند و هیچ بانکی از طریق شماره‌های شخصی و از طریق شماره سیم‌کارت‌های اپراتورهای فعال برای مشتریان خود پیامک ارسال نمی‌کنند.

 بیشتر بخوانید/هشدار: پیامک‌«دریافت رمز یک‌بار مصرف» جعلی است

 

 

کلمات کلیدی

هشدار پلیس فتا

پیامک

دریافت رمز

نظر شما