شناسهٔ خبر: 36499250 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نفت اوپک 63 دلاری شد

اوپک در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان با 52 سنت افزایش 63 دلار فروخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه 23 آبان با 52 سنت افزایش 63 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 22 آبان، 62.48 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

امید به توافق تجاری آمریکا و چین و همچنین امید به تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس سبب افزایش قیمت نفت در آخر هفته عنوان شده است.

پس از اینکه لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت داریم به توافق نزدیک می شویم، خوش بینی مبنی بر اینکه به زودی توافقی برای پایان یافتن جنگ تجاری به بازار تزریق شد.(جزئیات بیشتر)

ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس بیزینس گفت: احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا در مورد فاز نخست توافق تجاری با چین به توافق نهایی برسد.(جزئیات بیشتر)

اوپک و هم‌پیمانانش که اوپک پلاس نامیده می شوند عرضه نفت را امسال با هدف افزایش قیمت کاهش دادند و قرار است تا 5 و 6 دسامبر در وین با یکدیگر دیدار کنند. این توافق تا مارس 2020 ادامه دارد.

بیشترین قیمتی که تاکنون برای سبد نفتی اوپک ثبت شده برابر با ۷۴.۰۴ دلار است که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ رقم خورد. در نتیجه قیمت کنونی سبد نفتی اوپک با بالاترین رقم سال 11.04 دلار فاصله دارد.

این نوع نفت سال ۲۰۱۹ را با قیمت ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که کمترین قیمت آن از ابتدای امسال به شمار می‌رود.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 15 نوامبر یعنی 24 آبان ماه 62.64 دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۹.۷۸ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط 63.83 دلار در هر بشکه معامله شده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما