شناسهٔ خبر: 36498795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

دولت باید با نظارت بر بازار جلوی افزایش قیمت‌ها به بهانه گرانی بنزین را بگیرد

فارس

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت باید با اتخاذ تدابیر لازم و نظارت و کنترل بر بازار به فرصت‌طلبان اجازه افزایش قیمت کالاها در بازار را ندهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده» محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به‌ تبعات افزایش قیمت بنزین در کشور گفت:‌ مردم امروز نگران افزایش قیمت کالا و خدمات و تورم در بازار بر اثر گرانی قیمت بنزین هستند. دولت باید نظارت خود را بر بازار به‌ صورت جدی ادامه دهد و اجازه ندهد سوءاستفاده‌کنندگان به‌ بهانه افزایش قیمت بنزین، قیمت کالاها را افزایش دهند و اینها همه باعث فشار بر مردم شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌ مردم ما، مردمی نجیب و حامی نظام هستند و در طول ۴۰ سال گذشته نشان دادند که در همه مقاطع حساس، مهم و حیاتی کشور آمادگی دارند برای دفاع از کشور و نظام از همه داشته‌های خود چشم‌پوشی کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: دولت در موضوع نظارت بر بازار و کنترل آن مسئولیت سنگینی برعهده دارد و باید نگرانی مردم را درک کنند و اجازه سوءاستفاده به‌ فرصت‌طلبان ندهد.

وی افزود: ما پیش از این هم سابقه افزایش قیمت بنزین و امثال آن را داشته‌ایم، اما در گذشته پیش از افزایش قیمت مردم توجیه شده بودند و توضیحات لازم قبل از افزایش قیمت به‌ مردم داده شده بود و مسائل به‌ صورت شفاف به‌ مردم گفته شده بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌ از سوی دیگر این‌گونه عمل نمی‌کردند که بعد از افزایش قیمت بگویند ما می‌خواهیم حالا بنشینیم و بررسی کنیم که تا یارانه آن را به‌ تعدادی از مردم بدهیم، بلکه کار کارشناسی در این باره پیش از افزایش قیمت بنزین انجام شده بود و مابه‌التفاوت به‌ حساب خانوارها واریز شده بود و مردم می‌دانستند که آنچه که گفته می‌شود در عمل هم اتفاق می‌افتد.

سعیدی خاطرنشان کرد: باید گفتار و عمل دولت یکی باشد و باید هرچه سریع‌تر منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به‌ حساب مردم واریز شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت:‌ دولت باید با اتخاذ تدابیر لازم و نظارت و کنترل بر بازار اجازه ندهد که به‌ بهانه افزایش قیمت بنزین، قیمت کالاها در بازار افزایش پیدا کند.

نظر شما