شناسهٔ خبر: 36498554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) دیدار قائم‌مقام سید حسن نصرالله با ابراهیم رئیسی

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز فضای ایران مملو از حس مقاومت و مبارزه با فساد است، گفت: پرچم مبارزه با فساد مانند پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است و ما نیز به عنوان سربازان ایشان تلاش داریم این دو پرچم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

صاحب‌خبر -
شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان امروز یکشنبه (۲۶ آبان) با ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک ایام میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ابراز خرسندی از این دیدار، با بیان اینکه امروز فضای ایران مملو از حس مقاومت و مبارزه با فساد است، گفت: پرچم مبارزه با فساد مانند پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است و ما نیز به عنوان سربازان ایشان تلاش داریم این دو پرچم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی تصریح کرد: در این ایام که فتنه‌ها و دشمنی‌های دشمن برای مردم منطقه پیچیده‌تر شده است، هوشیاری، بیداری و حضوری جدی‌تر و مجاهدانه‌تر در صحنه لازم است و نیرو‌های مجاهد باید بصیرت، دشمن شناسی و شناخت ترفند‌های دشمن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حوادث اخیر لبنان، از مواضع ارزشمند و حکیمانه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در جریان این حوادث قدردانی کرد و گفت: جدا کردن مطالبات بحق مردم از اقدامات مختل کنندگان امنیت، کار حکیمانه‌ای بود که انجام شد.
 
براساس این گزارش، شیخ نعیم قاسم نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، با اشاره به سابقه دوستی خود با آیت الله رئیسی از زمان تولیت آستان قدس رضوی، به تشریح خلاصه‌ای از اوضاع لبنان پرداخت و تصریح کرد: آمریکا قصد داشت از حوادث اخیر لبنان سوءاستفاده کند. به همین دلیل بویژه سازمان‌های مردم نهاد در لبنان را برای اهدافی غیر از مطالبات مردمی مدیریت کرد و بر ضرورت ایجاد حکومتی تکنوکرات و بدون حضور حزب الله تاکید داشتند که این نوعی کودتا بود.

وی اظهار کرد: امروز شیوه حرکت قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با فساد، از طریق رسانه‌ها در منطقه بازتاب بسیار زیادی دارد. مخصوصا اینکه این مبارزه شامل برخی چهره‌ها از مسئولان یا نزدیکان مسئولان نیز می‌شود و موضوع مهمتر نیز بازگرداندن اموال غارت شده به بیت المال است، زیرا هدف از مقابله با فساد، زهر چشم گرفتن نیست بلکه اصل موضوع، بازگرداندن حق مردم است.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: این شیوه باید الگویی برای دستگاه قضایی لبنان و سایر کشور‌های منطقه باشد.
 

عکاس: حامد عطائی/میزان

 

نظر شما