شناسهٔ خبر: 36497734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ساری؛

نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران برپا شد

ساری - چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و مطبوعات مازندران با 220 غرفه در ساری آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و نمایشگاه مطبوعات مازندران با ۲۲۰ غرفه بعدازظهر یکشنبه با حضور مسئولان در ساری آغاز به کار کرد.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه افتتاح نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت:در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان ۱۹۵ غرفه به ناشران ملی اختصاص داده ایم، در این نمایشگاه تعداد ۷۵ هزار عنوان کتاب توسط ناشران داخلی و ۱۲ هزار عنوان کتاب توسط ناشران خارجی برای بهره مندی مردم عزیز و کتابخوان ارائه خواهد شد.

زارع با اشاره به حضور ۵۰۰ ناشر در نمایشگاه، اذعان داشت: ۲۵  ناشر از  استان مازندران و ۵۰ ناشر خارجی در آن حضور دارند که مجموع ناشران و نمایندگی های داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه به ۴۳۵ مورد رسیده است.

این مسئول فرهنگی هنری همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات در کنار نمایشگاه کتاب، گفت: ۹۹ رسانه در نمایشگاه شرکت کرده اند که در میان آنها ، ۸ سرپرستی خبرگزاری، ۱۲ روزنامه محلی، ۲۴ سرپرستی روزنامه های سراسری در استان، ۲۷ پایگاه خبری و ۳۶ رسانه با گستره های هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و... حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی، نقد کتاب، شعرخوانی و نقد شعر، رونمایی از کتاب و... نشست های تخصصی متعددی پیرامون رسانه و مطبوعات خواهیم داشت که اهم عناوین آنها عبارت از برگزاری نشست انتخابات رسانه و مشارکت حداکثری، نقش رسانه در جذب سرمایه گذار و رونق سرمایه گذاری، آموزش نقد منصفانه و... است.

شایان ذکر است نمایشگاه بین المللی کتاب و مطبوعات مازندران، از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در ساری، کیلومتر ۱۸ جاده فرح آباد، شهرک صنعتی شماره ۲، مرکز بین المللی سعید برپا شده است.

نظر شما