شناسهٔ خبر: 36497222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار گیلان:

مدارس باید کتاب محور باشند

زارع بر ایجاد مدارس با محوریت کتاب تاکید کرد و گفت: باید مدارس ما کتاب‌محور باشند تا بتوانیم از سطوح ابتدایی کودکان را کتابخوان کرده و شاخص‌های فرهنگ مطالعه را ارتقا دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه، 26 آبان) در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان در رشت علم، ادب و هنر را از نمادهای فاخر گیلان دانست و گفت: کتاب و اندیشه همواره مهم‌ترین رکن و محور تمدن بشری و عامل توسعه‌یافتگی جوامع از گذشته تاکنون بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ یک فرآیند مستمر است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود افزود: فرهنگ در این فرآیند همواره سیر تکمیل و شکوفایی را می‌پیماید.

 

وی کتاب را از مهم‌ترین ابزارهای موثر در انتقال اندیشه‌ها و افکار اعلام و بیان کرد: ایرانیان همواره از کتابت استفاده تا افکار، اندیشه و دانش خود را نه تنها به نسل‌های بعدی بلکه جوامع دیگر نیز انتقال دهند.

 

زارع با بیان اینکه ایران از کشورهای خوب در حوزه نشر کتاب است به اقدامات حمایتی دولت تدبیر و امید در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: در این دولت برای ششمین سال متوالی نمایشگاه کتاب گیلان دایر شد تا گامی جهت توزیع تازه‌های نشر در استان‌ها باشد.

 

استاندار گیلان گام نهادن مستحکم در عرصه دانایی‌محوری را بهترین راه ارتقا شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور اعلام و بیان کرد: باید نسل جوان به ویژه کودکان را با کتاب انس دهیم.

 

وی بر ایجاد مدارس با محوریت کتاب تاکید کرد و بیان داشت: باید مدارس ما کتاب‌محور باشند تا بتوانیم از سطوح ابتدایی کودکان با کتابخوان کرده و شاخص‌های فرهنگ مطالعه را ارتقا دهیم.

 

در این مراسم از کتابفروشی خاور لنگرود، انتشارات دهسرا، شمیم سرخ، انتشارات کادوسان و انتشارات سمرقند تجلیل شد.

 

 

گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از امروز(۲۶ آبان) تا جمعه(۱ آذر) در محل نمایشگاه دائمی گیلان واقع در جاده تهران از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی علاقمندان دایر است.

نظر شما